خانه » کتاب » ادبیات » دانلود کتاب صدای پای عزرائیل نوشته ابوالقاسم حالت

دانلود کتاب صدای پای عزرائیل نوشته ابوالقاسم حالت

امتیاز شما به این پست !

sedayepayeezraeel - دانلود کتاب صدای پای عزرائیل نوشته ابوالقاسم حالت

دانلود کتاب صدای پای عزرائیل نوشته ابوالقاسم حالت

صدای پای عزرائیل نام کتابی است از مرحوم ابوالقاسم حالت که در سال 1357 نوشته و توسط انتشارات گوتنبرگ منتشر شده است. این کتاب شامل 57 داستان طنزآمیز است که در موضوعات اجتماعی نوشته شده است. ابوالقاسم حالت ملقب به ابوالعینک (۱۲۹۸ – ۱۳۷۱) شاعر، مترجم و طنزپرداز ایرانی بود. وی، شاعر سرود پاینده بادا ایران، اولین سرود ملی ایران بعد از انقلاب، (با آهنگ محمد بیگلری‌پور) است.

ابوالقاسم حالت، شاعر، مترجم و محقق توانای معاصر در سال ۱۲۹۸ در تهران به دنیا آمد. وی پس از تحصیلات مقدماتی و متوسطه به استخدامشرکت ملی نفت ایران درآمد و تا زمان بازنشستگی در خدمت این سازمان بود. ابوالقاسم حالت در جوانی به فراگیری زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسه پرداخت و از سال ۱۳۱۴ ه. ش به شعر و شاعری روی آورد و به سرایش شعر در قالب کهن و تذکره‌نویسی همت گماشت. دیوان حالت که مشتمل بر قطعات ادبی، مثنویها، قصاید، غزلیات و رباعیات است، خود نمایانگر عمق دانش ادبی این محقق است.

قسمتی از متن کتاب صدای پای عزرائیل :

سه روز پیش وقتی وارد خانه شدم دیدم بچه ها در حیاط بازی می کردند و توپ خود را درست وسط شیشه قدی اطاق نشیمن شوت کرده اند. در نتیجه اطاق به قدری سرد شده که گوئی تمام هوای قله ی توچال را در آن ذخیره کرده اند. به سراغ شیشه بری رفتم. مقداری تعارف کرد و صدا زد که برایم چای بیاورند. بعد گفت اما این شیشه ها شیشه فرنگی حسابی نیست که به درد شما بخورد. هر کسی که این شیشه ها را انداخته مثل سگ پشیمان شده …

وبسایت ایرانی دیتا این کتاب را به صورت فایل PDF در 277 صفحه برای دانلود شما با لینک مستقیم آماده کرده است. امید است مورد پسند و رضایت شما عزیزان شما قرار بگیرد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 4.38 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.