خانه » دانشنامه » تاریخی » دانلود ترجمه فارسی کتاب انقلاب کبیر فرانسه و امپراتوری ناپلئون

دانلود ترجمه فارسی کتاب انقلاب کبیر فرانسه و امپراتوری ناپلئون

امتیاز شما به این پست !

enghelabekabirefaranse - دانلود ترجمه فارسی کتاب انقلاب کبیر فرانسه و امپراتوری ناپلئون

دانلود ترجمه فارسی کتاب انقلاب کبیر فرانسه و امپراتوری ناپلئون

کتاب انقلاب کبیر فرانسه و امپراتوری ناپلئون اثری است از آلبر ماله و ژول ایزاک که توسط رشید یاسمی به فارسی ترجمه شده و در سال های متمادی چندین بار تجدید چاپ شده است. کتاب حاضر نسخه چاپ پنجم این کتاب می باشد که در سال 1362 در تهران چاپ شده است. این کتاب در رابطه با حوادث مربوط به دوره لوئی پانزدهم و شانزدهم و سپس انقلاب مردم فرانسه از سال 1799 تا پایان دوره حکومت ناپلئون بناپارت در سال 1815 می باشد.

انقلاب فرانسه (۱۷۹۹-۱۷۸۹) دوره‌ای از دگرگونی‌های اجتماعی سیاسی در تاریخ سیاسی فرانسه و اروپا به دست ملت فرانسه بود. این انقلاب، یکی از چند انقلاب مادر در طول تاریخ جهان است که پس از فراز و نشیب‌های بسیار، منجر به تغییر نظام سلطنتی به جمهوری امپریالیستی فرانسه و ایجاد لائیسیته شد. پس از انقلاب فرانسه در ساختار اجتماعی، روشنفکران و حکومتی فرانسه، که پیش از آن سلطنتی با امتیازات فئودالی برای طبقه اشراف بود، تغییرات بنیادی در ابتدا بصورت امپراطوری دیکتاتوری نظامی و سپس در شکل‌های مبتنی بر اصول امپریالیسم، جدایی دین از سیاست، سرمایه داری، رشد برده داری در کنار مافیای مالی، روشن‌گری، ملی‌گراییدموکراتیک، نظامی گری، استثمار و استعمار جدید در کنار حقوق شهروندی پدید آمد. با این حال این تغییرات با آشفتگی‌های خشونت‌آمیزی شامل اعدام‎ها و سرکوبی‌ها در طی دوران حکمرانی وحشت وجنگ‌های انقلابی فرانسه همراه بود. وقایع بعدی که می‌شود آن‌ها را به انقلاب فرانسه ربط داد شامل: جنگ‌های ناپلئونی و بازگرداندن رژیم سلطنتی و دو انقلاب دیگر که فرانسه امروزی را شکل داد است. برخی معتقدند که اولین جرقه انقلاب، یورش به باستیل بود و در آن زمان نیز مردم هنوز به براندازی سلطنت فکر نمی‌کردند و برخی آغاز آن را ماه مه ۱۷۸۹ (میلادی) می‌دانند. پایان آن را ۱۷۹۵ یا ۱۷۹۹ می‌دانند و برخی سال ۱۸۰۴ که ناپلئون اعلام امپراطوری نمود و گاهی تمام دوره ناپلئون را تا ۱۸۱۵ نیز در جزء انقلاب فرانسه می‌آورند ولی اغلب آغاز عصر ناپلئون را پایان دوره انقلاب می‌شمارند.

وبسایت ایرانی دیتا کتاب انقلاب کبیر فرانسه و امپراتوری ناپلئون را در قالب فایل pdf با 769 صفحه به صورت مستقیم و رایگان برای دانلود شما قرار داده است. امید است مورد پسند و رضایت شما قرار گیرد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 23.84 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.