خانه » کتاب » عمومی » دانلود کتاب اسلام و نیازهای زمان جلد اول و دوم اثر شهید مطهری PDF

دانلود کتاب اسلام و نیازهای زمان جلد اول و دوم اثر شهید مطهری PDF

امتیاز شما به این پست !

eslam niyazhaye zaman - دانلود کتاب اسلام و نیازهای زمان جلد اول و دوم اثر شهید مطهری PDF

دانلود کتاب اسلام و نیازهای زمان جلد اول و دوم اثر شهید مطهری PDF

متفکر بزرگ، علامه شهید مرتضی مطهری یکی از نظریه پردازان بزرگ انقلاب اسلامی شیعه مذهب است که در تاریخ 13 بهمن سال 1297 در فریمان از توابع مشهد مقدس متولد شد. از این دانشمند عالیقدر کتابها و آثار ارزشمند زیادی به یادگار مانده است. ایشان در تاریخ 11 اردیبهشت سال 1358 به شهادت رسید. یکی از این آثار گرانقدر جلد اول و دوم کتاب اسلام و نیازهای زمان است. این کتاب در دو جلد است که جلد 1 آن 268 صفحه و جلد 2 آن شامل 182 صفحه است .

جلد اول این کتاب شامل مطالب و سرفصل های زیر است :

مقدمه، علت تغییر مقتضیات زمانها، دو نوع تغییر در زمان، جامعه در حال رشد، افراط و تفریط ها، راه میانه، عقل و راه اعتدال، خوارج، عوامل تصفیه فکر اسلامی، اخباریگری، مشروطیت، شئون پیامبر(ص) ، رسالت، قضاوت و حکومت، مقتضیات زمان 1، مقتضیات زمان 2، تغییرات زمان در تاریخ اسلام، اجتهاد و تفقه در دین، قاعده ملازمه، علی(ع) و شخصیت همیشه تابان، نسبیت آداب، عبادت و پرستش نیاز ثابت انسان، نظریه نسبیت عدالت، رد نظریه نسبیت عدالت، بررسی نظریه نسبیت اخلاق، مسئله نسخ و خاتمیت، خاتمیت، وجدان و مسئله نسبیت اخلاق، جبر زمان و مسئله عدالت .

جلد دوم این کتاب شامل مطالب و سرفصل های زیر است :

طرح اشکال و پاسخ اجمالی، مقام عقل در اثبات احکام اسلامی، آیا اجتهاد نسبی است، جبر تاریخ از دو دیدگاه، نیروی محرّکه تاریخ چیست؟، نظریه جبر اقتصادی تاریخ و بررسی آن1، نظریه جبر اقتصادی تاریخ و بررسی آن2، جامعه و تاریخ از نظر قرآن، آیا اخلاق مطلق است یا نسبی ؟

این پست مذهبی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم کتاب اسلام و نیازهای زمان جلد 1 و 2 تألیف آیت الله شهید مرتضی مطهری در قالب پی دی اف اختصاص یافت .

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.