خانه » کتاب » ادبیات » دانلود اشعار کسایی مروزی همراه با زندگی نامه pdf

دانلود اشعار کسایی مروزی همراه با زندگی نامه pdf

امتیاز شما به این پست !

kasayi - دانلود اشعار کسایی مروزی همراه با زندگی نامه pdf

دانلود اشعار کسایی مروزی همراه با زندگی نامه pdf

مجدالدین ابوالحسن کسایی مروزی در سال 341 هجری قمری در مرو به دنیا آمد. او یکی از شاعران معروف دوره سامانیان و غزنویان (قرن چهارم و پنجم هجری قمری) در ادبیات ایران است. قالب عمده اشعار کسایی قصیده بوده که به سبک رودکی شعر می سرود. او در سرودن قصیده پیشگام ناصرخسرو قبادیانی است. دیوان حکیم ابوالحسن کسایی که شامل مدح و ستایش پیامبر (ص) و خاندان او و همچنین امیران سامانی بود تا قرن ششم موجود بود ولی در حال حاضر از بین رفته و فقط اشعاری پراکنده از او برجای مانده است.

کسایی مردی دانشمند و حکیم بود و از علوم زمان خویش آگاهی داشت. اینکه او را به صفت حکیم یاد کرده‌اند از نوع لفظ پردازیهای تذکره‌نویسان نیست و واقعیت دارد. سخن و شعر کسایی دارای یک جامعیت است و آثار بازمانده از او که سیصد و چند بیت است از همهٔ موضوعات شعری عصر او نمونه‌هایی هست از:  مدح و منقبت و سوگنامه، وصف طبیعت و تغزل، زهد و حکمت، و هزل و طنز. باخرزی دو بیت شعر عربی هم به نام او آورده است.

این پست ادبیاتی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم کتاب اشعار حکیم کسائی مروزی و تحقیقی در زندگی نامه و آثار او از دکتر مهدی درخشان در قالب پی دی اف اختصاص یافت .

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.