خانه » کتاب » ادبیات » دانلود رایگان ترجمه فارسی کتاب جزیره ای در توفان اثر رومن رولان

دانلود رایگان ترجمه فارسی کتاب جزیره ای در توفان اثر رومن رولان

امتیاز شما به این پست !

jazireyidartofan - دانلود رایگان ترجمه فارسی کتاب جزیره ای در توفان اثر رومن رولان

دانلود رایگان ترجمه فارسی کتاب جزیره ای در توفان اثر رومن رولان

 

کتاب جزیره ای در توفان یا پیر و لوس (Pierre et Luce) اثری است از رومن رولان نویسنده مشهور فرانسوی که در سال 1920 میلادی به فرانسوی نگاشته شده و در سال 1922 نیز ترجمه انگلیسی آن منتشر شده است. این کتاب داستان دل دادن دو عاشق به نام های پیر و لوس را در زمان جنگ جهانی اول به تصویر می کشد. این کتاب در ایران توسط سیروس سعیدی به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات مزدک در سال 1363 به چاپ رسیده است.

خلاصه داستان کتاب جزیره ای در توفان:

پیر پسري شانزده ساله و داراي روحي ضعيف و شکننده است.پدرش در مسند قضا نشسته و برادر بزرگش فيليپ از آغاز جنگ داوطلبانه به جبهه رفته است. خانواده اش مذهبي و در امور ديني سرسخت و استوار است. چند سالي از شروع نبرد گذشته و بمباران ها و کشتار مردم بي گناه هم چنان ادامه دارد .اين همه، روح او را فرسوده کرده است . احساس مي کند که جهان به پايان خودش رسيده و ديگر اميدي براي زندگي  وجود ندارد . يک روز پي ير در مترو بود که دختري متين و زيبا نظرش را جلب کرد .حضور دختر، باراني از محبت بر سر پسر جوان باريد.آتش عشق از درونش شعله کشيد. در يکي از ايستگاه ها پیر – هنگامي که دختر پياده شد – در پي او رفت ؛ ولي وي را در سيل جمعيت گم کرد. پسر جوان وقتي به خانه بازگشت دوباره همان اوهام ناشي از جنگ به سراغش آمد؛ ولي اين بار انگار خللي در انديشه هايش وارد شده بود .هميشه با خود فکر مي کرد که اي کاش جوانان با هم بر ضدّ جنگ و خون ريزي متّحد مي شدند! و به راستي هنگامي که وضع چنين است ديگر تلاش آدم چه سودي دارد ؟ درس بخواند و مدرک بگيرد !آخر براي چه ؟ زماني که انسان از لحظه ي بعد خبر ندارد و ممکن است بمبي به ناگاه بر سرش فرو بريزد ، ديگر مدرک به چه دردش مي خورد ؟ ولي حالا افکار پي ير ديگرگون شده بود .او که از مدت ها پيش ، از زندگي بيزار شده بود اکنون حس مي کرد که مايل به ادامه ي آن است .تصوير دل انگيز و گيراي دختر ، جلوي نظرش نقش بسته بود. به او مي انديشيد…

وبسایت ایرانی دیتا این کتاب را به صورت فایل PDF در 133 صفحه با لینک مستقیم و به صورت رایگان برای دانلود شما قرار داده است. امید است مورد پسند و رضایت شما قرار گیرد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 2.04 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.