خانه » دانشنامه » آموزشی » رشته حسابداری » دانلود مقاله رابطه کیفیت حسابرسی و نقدشوندگی سهام PDF

دانلود مقاله رابطه کیفیت حسابرسی و نقدشوندگی سهام PDF

امتیاز شما به این پست !

auditing2598 - دانلود مقاله رابطه کیفیت حسابرسی و نقدشوندگی سهام PDF

دانلود مقاله رابطه کیفیت حسابرسی و نقدشوندگی سهام PDF

حسابرسی درست در شرایط نرمال سبب افزایش افشای اطلاعات، کاهش تقلبات و اشتباهات، افزایش تقارن اطلاعاتی و … می شود. در این پژوهش سعی شد تا تأثیر کیفیت حسابرسی بر میزان نقدشوندگی سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از روش پنل (تحلیل داده های ترکیبی) بررسی شود .

چکیده این مقاله

بر اساس سوابق موجود انتظار بر اين است که افزايش کيفيت حسابرسي منجر به افزايش کيفيت افشا، کاهش عدم تقارن اطلاعاتي و افزايش نقد شوندگي سهام شرکت ها در بازار بورس گردد. لذا در اين پژوهش رابطه برخي معيارهاي کيفيت حسابرسي (حق الزحمه حسابرسي، چرخش حسابرسان و اندازه حسابرس) با نقد شوندگي سهام (شکاف قيمت نسبي، شکاف قيمت موثر و عمق بازار) به عنوان متغير وابسته، مورد بررسي قرار گرفت. اين بررسي در يک نمونه از 64 شرکت پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و با استفاده از روش تحليل داده هاي ترکيبي (پنل) انجام شد. نتايج نشان داد رابطه معناداري بين حق الزحمه حسابرسي مستقل و معيارهاي نقد شوندگي شکاف قيمت موثر و عمق بازار وجود ندارد اما رابطه آن با شکاف قيمت نسبي (نقد شوندگي)، مثبت (منفي) و معنادار مي باشد. لذا در مجموع در خصوص رابطه حق الزحمه حسابرسي مستقل با نقدشوندگي سهام نتيجه قطعي حاصل نگرديد هر چند، شواهد به سمت عدم وجود رابطه معنادار قوي تر است. همچنين نتايج نشان داد شرکت هايي که به وسيله موسسات حسابرسي بزرگ حسابرسي مي شوند، سهام نقد شونده تري دارند. بعلاوه يافته هاي اين مقاله حاکي از عدم وجود رابطه معنادار بين چرخش حسابرسان و نقد شوندگي سهام بود.

كليد واژه : شکاف قيمت نسبي، شکاف قيمت موثر، عمق بازار ريالي، حق الزحمه حسابرسي مستقل، اندازه و چرخش حسابرس

نویسندگان : حدیثه حاجی مرادخانی ، سیدحسین علوی طبری – دانشگاه الزهرا

این پست آموزشی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم مقاله تحقیقی پژوهشی رابطه کیفیت حسابرسی و نقدشوندگی سهام در قالب فایل پی دی اف برای دانشجویان رشته های حسابداری و حسابرسی و سایر علاقمندان اختصاص یافت. اختصاص یافت .

دانلود پروژه های آماده اکسل و اکسس، مقالات ترجمه شده و افته خاص رشته حسابداری

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.