خانه » کتاب » ادبیات » دانلود رایگان کتاب در مکتب استاد نوشته مرحوم سعید نفیسی

دانلود رایگان کتاب در مکتب استاد نوشته مرحوم سعید نفیسی

امتیاز شما به این پست !

damaktabeostad - دانلود رایگان کتاب در مکتب استاد نوشته مرحوم سعید نفیسی

دانلود رایگان کتاب در مکتب استاد نوشته مرحوم سعید نفیسی

کتاب در مکتب استاد اثر است نوشته مرحوم استاد سعید نفیسی استاد برجسته ادبیات و تاریخ معاصر کشورمان که در سال 1343 درباره مباحث دستوری و املائی زبان فارسی و چگونگی صحیح نوشتن و صحیح خواندن کلمات نگاشته شده است. این کتاب از روی مباحثی که در رادیو و در سخنرانی استاد گفته شده رونوشت شده است و توسط انتشارات عطایی چاپ و منتشر شده است. تسلط نفیسی به تاریخ و ادبیات ایران، باعث شده بود تا آثار تازه و پژوهشی پدید آورد و تعداد بسیاری از متن‌های منثور و منظوم فارسی را به شیوه‌ای علمی منتشر کند و از گمنامی بیرون آورد. کتابخانه شخصی و کم‌مانندی که به مرور زمان فراهم ساخته بود به او این امکان را می‌داد که به مهم‌ترین مآخذ تاریخی و ادبی دسترسی داشته باشد.

قسمتی از متن کتاب در مکتب استاد:

پرسش: سوال دیگر این است که آیا کلمات می شود، می خوابد، می نشیند و امثال آنها که به این طرز تلفظ می کنند می شه، می خوابه، می نشینه صحیح است؟

پاسخ: در همه زبان ها در موقع حرف زدن بعضی از کلمات را می شکنند و کوتاه می کنند مثل همین می شه و می خوابه و می نشینه اما اینها در تکلم در حرف زدن بومی و خصوصی مجاز است و در موقع نوشتن باید درست آن را نوشت مگر آنکه بخواهند تلفظ غلط کسی را تقلید بکنند…

وبسایت ایرانی دیتا این کتاب را به صورت فایل pdf در 283 صفحه به صورت لینک مستقیم و رایگان برای دانلود شما قرار داده است. امید است مورد پسند و رضایت شما قرار گیرد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 4.21 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.