خانه » فیلم » سریال » ایرانی » دانلود رایگان سریال دلیران تنگستان با لینک مستقیم

دانلود رایگان سریال دلیران تنگستان با لینک مستقیم

امتیاز شما به این پست !

daliranetangestan - دانلود رایگان سریال دلیران تنگستان با لینک مستقیم

دانلود رایگان سریال دلیران تنگستان با لینک مستقیم

نام سریال: دلیران تنگستان

سال تولید: 1350-1352

کارگردان: همایون شهنواز

موضوع: حماسی / داستانی

بازیگران: محمود جوهری ، اسماعیل داورفر ، نعمت الله گرجی ، ولی شیراندامی ، عنایت الله شفیعی ، منوچهر آذر ، مهری ودادیان ، مستانه جزایری

خلاصه داستان سریال دلیران تنگستان:

انگلستان به بهانه محاصره هرات، به جنوب ایران حمله می‌کند. احمد تنگستانی به همراه ۳۰۰ نفر دلاور، در قلعه‌ای ویران، به دفاع از ایران می‌پردازند. دو انگلیسی به دست مردم قطعه قطعه می‌شوند و دولت انگلیس به خونخواهی آنان، از آب و خشکی به مردم جنوب حمله می‌کند. رئیس‌ علی دلواری، مردم دلوار و تنگستان را متشکل و مسلح می‌کند و به دفاع از خاک میهن در مقابل تجاوز بیگانگان می‌ پردازد…

دلیران تنگستان، مجموعه‌ای تلویزیونی است درباره تاریخ مبارزان تنگستان، دشتی، دشتستان و بوشهر در جنوب ایران در مقابل امپراتوری بریتانیا. این سریال در ۱۴ قسمت و در طول دو سال از ۱۳۵۲-۱۳۵۰ به کارگردانی همایون شهنواز و تهیه‌کنندگی ملک‌ ساسان ویسی ساخته شد و نخستین بار، در اسفندماه ۱۳۵۳ از تلویزیون ملی ایران به نمایش درآمد و پخش آن، تا بهار ۱۳۵۴ ادامه داشت. مجموعه تلویزیونی دلیران تنگستان برداشت آزادی بود از کتاب دلیران تنگستانی محمدحسین رکن‌زاده آدمیت. البته جدا از این برداشت آزاد، همایون شهنواز (نویسنده و کارگردان اثر) برای ساخت این اثر از ۱۱ اثر ترجمه شده، ۷ اثر ترجمه‌ نشده و روزنامه‌های حبل‌المتین، عصر جدید و همچنین از ۱۱۰ فقره سند و ۱۸۰۰ قطعه عکس و یادداشت‌های رهبران و بازماندگان جنبش تنگستان به‌عنوان منابع اصلی استفاده کرد. این سریال دو بخش تاریخی را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ ابتدا به دوره کوتاه مبارزات احمد تنگستانی و چند سال بعد، به ادامه‌دهنده راه او، رئیس‌علی دلواری می‌پردازد.

محمود جوهری بازیگر اصلی سریال (در نقش رئیس‌علی دلواری) پس از پایان ساخت سریال، در حادثه تصادف اتومبیلش در نوروز ۱۳۵۵ کشته شد. وی که با پیکان جوانان قرمز رنگش و بهمراه همسر و کودک خردسالشان راهی مسافرتی نوروزی به جنوب کشور بودند، طی مسیر دچار سانحه گشته و در این سانحه، بهمراه همسرش جان به جان‌آفرین تسلیم کرد؛ اما کودک خردسالشان زنده ماند. فرزند آنها، هم‌اکنون ساکن کرج است.

اسکرین شات از محیط سریال تنگستان:

Dalirane Tangestan IraniData.com .mp4 thumbs - دانلود رایگان سریال دلیران تنگستان با لینک مستقیم

وبسایت ایرانی دیتا این سریال را در 13 قسمت با لینک مستقیم و به صورت رایگان برای دانلود شما قرار داده است. امید است مورد پسند و رضایت شما قرار گیرد.

15 - تلگرام

دیدگاه ها 1 دیدگاه
  1. blank
    حسین
    در تاریخ 2017/09/25 :

    سلام
    بینهایت ممنون و سپاسگزارم بابت کارهاتون . من سریال دلیران تنگستان را دانلود کردم و امیدوارم از این دست سریالها و فیلمها را بیشتر در این سایت ببینم . عالی . واقعا عالی دستتون درد نکنه .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.