خانه » دانشنامه » آموزشی » رشته حسابداری » دانلود مقاله مروری بر تئوریهای رواشناسی در تحقیقات حسابداری مدیریت PDF

دانلود مقاله مروری بر تئوریهای رواشناسی در تحقیقات حسابداری مدیریت PDF

امتیاز شما به این پست !

article8902656 - دانلود مقاله مروری بر تئوریهای رواشناسی در تحقیقات حسابداری مدیریت PDF

دانلود مقاله مروری بر تئوریهای رواشناسی در تحقیقات حسابداری مدیریت PDF

روانشناسی، علم ذهن و شناخت رفتار انسان است. تئوری های روانشناسی های ارائه شده در این مقاله، اینگونه فرض می کند که رفتارها وابسته به تصورات ذهنی افراد است که می تواند از از روش های مهم شاخص های هدف های رفاهی یا محیطی افراد متفاوت باشد. در این مقاله تلاش شده است تا تئوریهای رواشناسی در تحقیقات حسابداری مدیریت یک مرور اجمالی شود .

این پست آموزشی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم مقاله مروری بر تئوری های روانشناسی در تحقیقات حسابداری مدیریت در قالب پی دی اف اختصاص یافت .

چکیده مقاله

نوشتار حاضر مقدمه اي در زمينه تئوري هاي روانشناسي سودمند در تحقيقات حسابداري مديريت با هدف شناسايي و کاربرد آن ها است. اگرچه از تئوري هاي ساير علوم اجتماعي براي تشريح وپيش بيني رفتار در تحقيقات حسابداري مديريت استفاده مي شود، ليکن علم روانشناسي از آن ها متفاوت است و به جاي پديده هاي سازماني و عيني، روي پديده هاي ذهني فرد تمرکز دارد. اين تحقيق يک تحقيق کيفي است و مبتني بر مطالعات نظري مرتبط با موضوع است که با شناسايي و تلخيص ادبيات مرتبط با تحقيقات روانشناسي و کاربرد آن ها در حسابداري مديريت جمع بندي مي گردد. بر اساس اين تحقيق، تئوري هاي روانشناسي در حسابداري مديريت در غالب اثرات انگيزشي و اثرات اطلاعاتي گروه بندي شده است. در ادبيات اثرات انگيزشي اثرات نقاط مرجع، تناقضات داخلي يا ناسازگاري بين بازنمايي ذهني و رفتار در غالب تئوري هاي هدف گذاري، سطح آرماني، عدالت سازماني، چشم انداز، ناهنجاري شناختي، اسناد و شناخت محيط، مطرح و تحليل گرديده است. از بعد اطلاعاتي نيز به تاثيرات ارائه اطلاعات بر تصميم گيري، قضاوت ها، نحوه جستجو و پردازش با منطق محدود و همچنين بازنمايي ذهني اشخاص از محيط و سازمان پرداخته که در چارچوب تئوريهاي روانشناسي اجتماعي و شناختي بيان گرديده است. نتايج حاکي از آن است که نظريه هاي روانشناسي با تمرکز و شناخت عميق تر پديده هاي ذهني افراد، بجاي پديده هاي عيني سازماني مي تواند براي تشريح و تحليل علت و اثرات روشهاي حسابداري مديريت مورد استفاده قرار گيرد و نيز اثر نوع خاصي از روش حسابداري مديريت روي رفتار افراد صرفا به چگونگي اهداف رسمي و عيني براي عمل و عواملي که بر رفاه افراد تاثير مي گذارد بستگي نداشته، بلکه چگونگي درک افراد از روش هاي عملي و اينکه چگونه آن توجه، شناخت و يا انگيزه افراد را تحريک مي کند، بر آن موثر است. در نتيجه به طور فزاينده اي آشکار مي شود که تئوري هاي چند گانه روانشناسي ارتباط بالقوه اي با هر کدام از روش هاي حسابداري مديريت دارند.
كليد واژه: تئوري، تئوري هاي روانشناسي، حسابداري مديريت

نویسندگان : فریدون رهنمای رودپشتی، نعمت رستمی مازویی

دانلود پروژه های آماده اکسل و اکسس، مقالات ترجمه شده و افته خاص در حسابداری

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.