خانه » کتاب » تاریخی » دانلود ترجمه فارسی کتاب تاثیر اسلام در اروپا اثر مونتگومری وات

دانلود ترجمه فارسی کتاب تاثیر اسلام در اروپا اثر مونتگومری وات

امتیاز شما به این پست !

tasireslamdaroropa - دانلود ترجمه فارسی کتاب تاثیر اسلام در اروپا اثر مونتگومری وات

دانلود ترجمه فارسی کتاب تاثیر اسلام در اروپا اثر مونتگومری وات

کتاب تاثیر اسلام در اروپا (The influence of Islam on Medieval Europe) اثری است از مونتگمری وات نویسنده انگلیسی که در سال 1972 در رابطه با تاثیرات اسلام بر اروپای قرون وسطی نوشته است. این کتاب در ایران توسط یعقوب آژند به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات مولی در سال 1361 چاپ و منتشر شده است. کتاب در رابطه با نخستین برخورد های اروپاییان با مسلمانان و اعراب در اندلس و سیسیل و سپس جنگ های صلیبی و تاثیراتی که اسلام و مسلمانان بر روی اروپاییان داشته اند می باشد.

قسمتی از متن کتاب تاثیر اسلام در اروپا:

تاثیر فرهنگی اسلام بر اروپا بیشتر به دنبال استیلای اسپانیا و سیسیل صورت گرفت. شروع برخورد نظامی بایستی در ژوئیه سال 710 میلادی رخ داده باشد یعنی زمانی که یک گروه چهارصدنفره از مسلمین شمال افریقا را تا حاشیه جنوبی اسپانیا در نوردیدند. این رویداد جز یک بازدید مقدماتی از نیروهای دشمن چیز دیگری نبوده از این رو گزارش شده که این گروه در موقع برگشت و در سال بعد تشویق شده اند که یک اقدام جدی و موفقیت آمیز در حمله به آنجا انجام دهند. ارتش مهاجم مرکب از هفت هزار نفر بوده که بلافاصله با یک نیروی پنج هزار نفری دیگر تقویت شده است. ولی این نیرو برای شکست کامل رودریک شاه ویزیگوت کافی بود که تشکیلات مرکزی سلطنت وی را درهم بریزد…

وبسایت ایرانی دیتا این کتاب را به صورت فایل PDF در 172 صفحه با لینک مستقیم و به صورت رایگان برای دانلود شما قرار داده است. امید است مورد پسند و رضایت شما قرار گیرد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 2.6 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.