خانه » کتاب » تاریخی » دانلود رایگان کتاب تهران قدیم نوشته مرحوم سعید نفیسی

دانلود رایگان کتاب تهران قدیم نوشته مرحوم سعید نفیسی

امتیاز شما به این پست !

tehraneghadim - دانلود رایگان کتاب تهران قدیم نوشته مرحوم سعید نفیسی

دانلود رایگان کتاب تهران قدیم نوشته مرحوم سعید نفیسی

کتاب تهران قدیم اثری است از مرحوم استاد سعید نفیسی که در سال 1353 توسط انتشارات ترجمه و نشر کتاب منتشر شده است. این کتاب در مورد شهر تهران، تاریخچه و بناهای آن و محلات معروف آن و معرفی آنها می باشد. کتاب شامل عکس هایی از تهران در دوره های مختلف می باشد. کتاب به صورت گفتگوی چند نفر در حول این موضوع نگاشته شده است. نثر کتاب بسیار ساده و روان است. استاد سعید نفیسی (۱۸ خرداد ۱۲۷۴ – ۲۳ آبان ۱۳۴۵ خورشیدی)، دانش‌پژوه، ادیب، تاریخ‌نگار، نویسنده، مترجم و شاعر ایرانی بود. او جزو نسل اول استادان دانشکدهٔ تاریخ دانشگاه تهران بود.

قسمتی از متن کتاب تهران قدیم:

اسم خیابان لاله زار امروز از همان باغ است. این باغ در میان خیابان اکباتان امروز و چهارراه مخبرالدوله و میان دو خیابان سعدی و لاله زار امروز بوده یعنی از حیوانات مختلف نمونه هایی در آنجا نگه داشته بودند و بعد این حیوانات را به باغ دوشان تپه در مشرق تهران بردند و به همین جهت بود که خیابان سعدی امروز را سابقا خیابان باغ وحش می گفتند و بعد که باغ وحش را از آنجا بردند مردم به آن خیابان لختی می گفتند زیرا که در آن هیچ دکانی نبود…

وبسایت ایرانی دیتا این کتاب را به صورت فایل PDF در 60 صفحه با لینک مستقیم و به صورت رایگان برای دانلود شما آماده کرده است. امید است مورد پسند و رضایت شما قرار گیرد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 4.42 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.