خانه » کتاب » ادبیات » دانلود کتاب منوچهری دامغانی و موسیقی اثر حسینعلی ملاح

دانلود کتاب منوچهری دامغانی و موسیقی اثر حسینعلی ملاح

امتیاز شما به این پست !

manochehri - دانلود کتاب منوچهری دامغانی و موسیقی اثر حسینعلی ملاح

دانلود کتاب منوچهری دامغانی و موسیقی اثر حسینعلی ملاح

ابوالنجم احمدبن قوص‌بن احمد مشهور به منوچهری دامغانی یکی از شاعران و قصیده سرایان معروف قرن پنجم قمری در ادبیات ایران است که در سال 432 هجری قمری در سن 34 سالگی درگذشت. او یکی از شاعرانی است که از شعر و ادب عرب تأثیر زیادی پذیرفت. منوچهری در ابتدا در دامغان به تحصیل زبان عربی پرداخت و در ادامه در دربار سلطان مسعود غزنوی رسید و در اشعار و قصیاید خود او را مدح و وصف می کرد. همچنین برای جلب حمایت و توجه عنصری شاعر بزرگ معاصر خود قصیده ای تحت عنوان لغز شمع سرود و در آن عنصری را مدح و ستایش کرد. او درباره موضوعاتی همچون ستاره شناسی، نحو ، پزشکی و موسیقی نیز آگاهی داشت ولی بیشتر اشعار او در مورد طبیعت است. آنچه که در اینجا مد، نظر است موسیقی اشعار منوچهری دامغانی است که در آثارش برجسته است.

مرحوم حسینعلی ملاح موسیقی دان و آهنگساز معروف بود که در سال 1300 هجری شمسی در بندر گز متولد شد و در تاریخ 27 تیر سال 1371 درگذشت. از او آثار فراوانی در مورد موسیقی، سرود، تصنیف و آهنگ به یادگار ماند که یکی از آنها کتاب منوچهری دامغانی و موسیقی نام دارد که اولین چاپ آن در زمستان 1363 انجام شد. او در این کتاب به تشریح برجستگی موسیقایی در اشعار، دیوان و قصاید منوچهری دامغانی پرداخت .

این پست ادبیاتی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم کتاب منوچهری دامغانی و موسیقی تألیف استاد مرحوم حسینعلی ملاح در قالب pdf اختصاص یافت .

 

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.