خانه » کتاب » ادبیات » دانلود ترجمه فارسی کتاب خشم و هیاهو اثر ویلیام فاکنر

دانلود ترجمه فارسی کتاب خشم و هیاهو اثر ویلیام فاکنر

امتیاز شما به این پست !

khashvahayaho - دانلود ترجمه فارسی کتاب خشم و هیاهو اثر ویلیام فاکنر

دانلود ترجمه فارسی کتاب خشم و هیاهو اثر ویلیام فاکنر

کتاب خشم و هیاهو (The Sound and the Fury) اثری است از ویلیام فاکنر نویسنده برجسته آمریکایی که در سال 1929 چاپ و منتشر شده است. این کتاب توسط بهمن شعله ور به فارسی ترجمه شده و در سال 1338 توسط انتشارات پیروز چاپ و منتشر شده است. به عقیدهٔ بسیاری از صاحب‌نظران این کتاب بهترین اثر اوست که بیشترین نقد و بررسی را درمیان آثار فاکنر به خود اختصاص داده‌است. نویسنده به واسطه این کتاب برنده جایزه نوبل ادبیات شده است.

عناوین داستان‌های فاکنر اغلب ذهنی است و معنایی شخصی را برای خود دارد که به طور کامل نیز در رمان آشکار نمی‌شود. اما خشم و هیاهو در این کتاب کلیدی واقعی است، زیرا رمان با کشف این مضمون سروکار دارد که زندگی بی‌معناست و این مضمون با ابیات شکسپیر در نمایشنامهٔ مکبث که می‌گوید: «زندگی قصه‌ای است که توسط ابلهی روایت می‌شود، سرشار از خشم و هیاهو ولی پوچ» کاملاً هماهنگی دارد و همچنین با بخش نخستین داستان که شامل روایت بنجی است شباهت قابل توجهی دارد. بخش کونتین نیز پژواکی از عنوان رمان است. او فلسفهٔ مأیوس‌کنندهٔ پدر را آموخته‌است که انسان‌ها را صرفاً به شکل عروسک‌هایی ببیند که با خاک پر شده‌اند.

قسمتی از متن کتاب خشم و هیاهو:

کونتین آمد بالا کنار نهر و هواست ورش را بگیرد ولی ورش فرار کرد و کونتین نتوانست. وقتی کونتیم برگشت ورش ایستاد و داد زد “میرم میگم”. کدی بهش گفت ” اگه نری بگی میذاریم برگردی” آنوقت ورش گفت “خب نمیگم” و آنها گذاشتند برگردد…

وبسایت ایرانی دیتا چاپ چهارم این کتاب را که در سال 1353 منتشر شده است را به صورت فایل PDF در 53 صفحه با لینک مستقیم و به صورت رایگان برای دانلود شما آماده کرده است. امید است مورد پسند و رضایت شما قرار گیرد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 4.38 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.