خانه » دانشنامه » آموزشی » رشته حسابداری » پول عملیاتی در قالب فایل پاورپوینت

پول عملیاتی در قالب فایل پاورپوینت

امتیاز شما به این پست !

cash - پول عملیاتی در قالب فایل پاورپوینت

پول عملیاتی در قالب فایل پاورپوینت

یکی از موضوعات در درس موارد خاص در حسابداری در دوره کارشناسی ارشد و تا حدی حسابداری پیشرفته دوره کارشناسی، بحث واحد پول عملیاتی Operating cash و پول گزارشگری است. در استاندارد قبلي اصطلاح واحد پول گزارشگري به عنوان واحد پول مورد استفاده در ارائه صورتهاي مالي تعريف شده بود. ولی در اینجا واحد پول عملیاتی به جای به جای واحد پول اندازه گیری به کار گرفته می شود. محيط اقتصادي اصلي محل فعاليت واحد تجاري، به طور معمول محيطي است كه بخش عمده وجه نقد واحد تجاري در آن ايجاد و مصرف مي شود. واحد پول عملياتي نيز واحد پول محيط اقتصادي اصلي است كه واحد تجاري در آن فعاليت كرده و كسب درامد مي نمايد. استانداردهاي حسابداري بين المللي و اصول حسابداري پذيرفته شده ي امريكا ، قوانيني جهت تسعير معاملات ارزي خارجي و صورتهاي مالي تدوين نموده اند. SFAS #52 مفهوم پول عملياتي را معرفي كرده و ان را به عنوان پول محيط اقتصادي اصلي كه موسسه در ان فعاليت مي كند تعريف كرده است.
براي تعيين واحد پول عملياتي واحد تجاري عوامل زير را مدنظر قرار ميدهد :

واحد پولي كه قيمت فروش كالاها و خدمات عمدتا با ان تعيين و تسويه مي شود و رقابت و مقررات موجود در ان كشور قيمت فروش كالا و خدمات را تعيين مي كند.
واحد پولي كه بخش عمده مواد ، دستمزد و ساير مخارج تامين كالاها و خدمات با ان تعيين و تسويه مي شود.
واحد پولي كه وجوه ناشي از فعاليت هاي تامين مالي با ان تحصيل مي شود.
واحد پولي كه معمولا وجوه ناشي از فعاليت هاي عملياتي بر اساس ان دريافت مي شود.

براي تعيين واحد پول عملياتي يك واحد خارجي و اينكه ايا اين واحد پولي با واحد پول عملياتي واحد گزارشگر يكسان است يا خير ، عومل زير مد نظر قرار مي گيرند :

اينكه ايا فعاليتهاي عمليات خارجي به عنوان توسعه فعاليت واحد گزارشگري انجام مي شود ، يا به ميزان زيادي مستقل است.

اينكه ايا معاملات با واحد تجاري گزارشگر ،بخش جزئي يا عمده اي از فعاليت هاي عمليات خارجي را تشكيل مي دهد.

اينكه ايا جريانات نقدي واحد گزارشگر به طور مستقيم تحت تاثير فعاليت هاي عمليات خارجي قرار مي گيرد و انتقال وجوه نقد به سهولت امكان پذير است يا خير.

اينكه ايا جريانات نقدي ناشي از فعاليت هاي عمليات خارجي براي باز پرداخت تعهدات فعلي و تعهدات مورد انتظار ان كافي است و به تامين نقدينگي از طريق واحد تجاري گزارشگر نياز دارد يا خير. ادامه بحث در فایل دانلود ی زیر قابل دریافت است .

این پست آموزشی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم یک فایل powerpoint در مورد واحد پول عملیاتی برای دانشجویان رشته حسابداری اختصاص یافت .

نویسنده : ابوالحسن شاهمردانی فیروزجاه – برگرفته از کنفرانس خانم زهرا اصغری دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری ورودی سال 1390

دانلود پروژه های آماده اکسل و اکسس، مقالات ترجمه شده و افته خاص رشته حسابدرای

 

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.