خانه » دانشنامه » آموزشی » دانشگاهی » دانلود مقاله مروری بر اثرات آنتی اکسیدانی گیاهان دارویی در ورزشکاران PDF

دانلود مقاله مروری بر اثرات آنتی اکسیدانی گیاهان دارویی در ورزشکاران PDF

امتیاز شما به این پست !

antioksidani - دانلود مقاله مروری بر اثرات آنتی اکسیدانی گیاهان دارویی در ورزشکاران PDF

دانلود مقاله مروری بر اثرات آنتی اکسیدانی گیاهان دارویی در ورزشکاران PDF

می دانیم که ورزش منظم و مناسب می تواند باعث کاهش در بساری از بیماری ها مثل بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سرطان، سکته و … می شود. از طرفی دیگر باید بدانیم ورزش شدید باعث تولید رادیکال های آزاد و بروز صدمات سلولی و متعاقب آن آسیب های ناشی از استرس اکسایشی می شود، بطوریکه حتی ممکن است در طی انجام این دسته از فعالیتها مکانیزم های آنتی اکسیدانی درون زا به طور ناکارآمد عمل کرده و نتواند به طور کامل از آسیبهای اکسایشی جلوگیری کند. در این مقاله پژوهشی تأثیرات آنتی کسیدنی داروهای گیاهی در ورزشکاران مورد بررسی قرار گرفت .

این پست آموزشی و ورزشی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم مقاله مروری بر اثرات آنتی اکسیدانی گیاهان دارویی در ورزشکاران در قالب فایل پی دی اف برای دانشجویان رشته های تربیت بدنی و علوم ورزشی، مجموعه رشته های علوم پزشکی بخصوص طب سنتی و زیست شناسی گیاهی و سایر افراد علاقمند اختصاص یافت این مقاله در تاریخ 28 / 10 / 1392 دریافت و در تاریخ 24 / 6 / 1393 تصویب در فصلنامه گیاهان دارویی چاپ شده است .

چکیده مقاله

عليرغم اينکه اغلب مطالعات نشان داده اند که انجام فعاليت هاي ورزشي منظم مزيت هاي فراواني را براي سلامتي افراد جامعه به همراه دارد، اما مشخص شده است که ورزش ها و فعاليت هاي شديد بدني با توليد راديکال هاي آزاد و گونه هاي فعال اکسيژن، موجب بروز آسيب هاي ناشي از استرس اکسايشي و همچنين کاهش عملکرد در ورزشکارن مي شوند. از طرفي گزارش داده شده است که مداخلات تغذيه اي و استفاده از مکمل هاي آنتي اکسيداني مي تواند راه کاري مناسب براي محافظت در برابر استرس اکسايشي ناشي از فعاليت هاي ورزشي باشد. اما با توجه به روشن شدن عوارض جانبي و آثار زيانبخش داروهاي سينتيک، استفاده از داروهاي گياهي و طبيعي داراي خواص آنتي اکسيداني ممکن است بسيار موثر واقع شود و مصرف اين دسته از مکمل هاي گياهي را مي توان به مربيان و ورزشکاران توصيه کرد. لذا در مطالعه مروري حاضر ضمن بررسي مکانيزم هاي توليد استرس اکسايشي در طي فعاليت هاي ورزشي مختلف، اثرات مصرف برخي از مکمل هاي گياهي آنتي اکسيداني در ورزش ارائه شده است.

كليد واژه: استرس اکسايشي، فعاليت هاي ورزشي، گياهان دارويي

نویسنده : سیروان آتشک – گروه تربيت بدني و علوم ورزشي، واحد مهاباد، دانشگاه آزاد اسلامي، مهاباد، ايران

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.