خانه » دانشنامه » آموزشی » دانلود Xpert High Score – نرم افزار آنالیز پراش پودری

دانلود Xpert High Score – نرم افزار آنالیز پراش پودری

امتیاز شما به این پست !

Xpert High Score - دانلود Xpert High Score - نرم افزار آنالیز پراش پودری

دانلود Xpert High Score – نرم افزار آنالیز پراش پودری

نرم افزار Xpert highscore یک نرم افزار آنالیز کامل الگوهای پراش پودری است که توسط شرکت Analytical X-ray Company به بازار عرضه شده است. شرکت مذکور این برنامه را برای سیستم عامل ویندوز طراحی و ارائه کرده است. واحد تحقیق و توسعه این شرکت، علاوه بر روش XRD ، روی روش و آنالیز XRF نیز برنامه هایی داشته است.

نرم افزار آنالیز پراش پرتو ایکس یا xpert high score یکی از مفیدترین و مهم ترین نرم افزارهای استفاده شده در مهندسی مواد و برخی دیگر از رشته ها همچون شیمی، فیزیک، زیست شناسی و رشته های مهندسی دیگر است.در شناسایی فازی مواد، از کارت های ICCD استفاده می شود که پیش از این بصورت دستی بررسی می شدند. کار اصلی این نرم افزار، استفاده راحت تر و سریع تر از این کارت ها با دسته بندی و اطلاعات مفید آن است.

ویژگی های نرم افزار Xpert High Score :

– تعیین فازها

– آنالیزهای کریستالوگرافی

– آنالیز خوشه ها

– تنظیم کردن پروفایل ها

– محاسبات ساختاری

البته باید به این نکته اشاره کرد که، گرچه نرم افزار XPert قادر به آنالیز XRD هست، ولی در این زمینه خیلی توانمند نیست. از این رو بهتر است نرم افزار XPert فقط برای فاز یابی مورد استفاده قرار گیرد و برای آنالیز از نرم افزارهای دیگر استفاده کرد.

وبسایت ایرانی دیتا نرم افزار Xpert و دیتابیس آن بصورت فایل PDF2 را برای دانلود در اختیار شما قرار داده است. در پست های بعدی آموزش راه اندازی و کار با این نرم افزار در اختیار شما خواهد گرفت.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.