خانه » کتاب » ادبیات » دانلود کتاب رقص کوسه نوشته ابوالقاسم حالت

دانلود کتاب رقص کوسه نوشته ابوالقاسم حالت

امتیاز شما به این پست !

raghskose - دانلود کتاب رقص کوسه نوشته ابوالقاسم حالت

دانلود کتاب رقص کوسه نوشته ابوالقاسم حالت

نام کتاب: رقص کوسه

نویسنده: ابوالقاسم حالت

سال نگارش کتاب: 1333 هجری شمسی

حجم کتاب: 2.3 مگابایت

فرمت کتاب: PDF

موضوع کتاب رقص کوسه:

این کتاب مجموعه بیست داستان کوتاه و گاهی طنز از زندگی روزمره و عبرت هایشان به بیانی شیرین و روان است.

قسمتی از متن کتاب رقص کوسه:

سیامک که دید اگر ویلنن خانم تا به حال گوشش را عذاب می داده حالا نزدیک است پایه زندگی اش را هم تق و لق کند. فهمید که زن هرچه هم تحصیل کرده و هنردوست باشد اگر درست رفتار او را کنترل نکنند مایه دردسر است. در اینجا بود که فوری به یاد حرف رفقیقش افتاد که یک ساعت پیش در اداره به او گفته بود: رن حکم اسب را دارد…

توضیحات بیشتر:

ابوالقاسم حالت، شاعر، مترجم و محقق توانای معاصر در سال ۱۲۹۸ در تهران به دنیا آمد. وی پس از تحصیلات مقدماتی و متوسطه به استخدامشرکت ملی نفت ایران درآمد و تا زمان بازنشستگی در خدمت این سازمان بود.

ابوالقاسم حالت در جوانی به فراگیری زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسه پرداخت و از سال ۱۳۱۴ ه. ش به شعر و شاعری روی آورد و به سرایش شعر در قالب کهن و تذکره‌نویسی همت گماشت. دیوان حالت که مشتمل بر قطعات ادبی، مثنویها، قصاید، غزلیات و رباعیات است، خود نمایانگر عمق دانش ادبی این محقق است.

وی از سال ۱۳۱۷ همکاری خود را با مجله معروف فکاهی توفیق آغاز کرد و بحر طویلهای خود را با امضای هدهد میرزا و اشعارش را با اسامی مستعارخروس لاری، شوخ، فاضل ماب و ابوالعینک به چاپ می‌رساند. علاقه به مسائل دینی سبب شد از سال ۱۳۲۳ هر هفته چند رباعی جدی که ترجمه‌ای از کلمات قصار علی بن ابی‌طالب بود در مجله «آئین اسلام» چاپ کند. حالت در ترانه‌سرایی نیز دستی توانا داشت و عموماً این ترانه‌ها در قالب فکاهی، انتقادی علیه وضعیت سیاسی و اجتماعی آن زمان بود. حالت در آن سال‌ها با نشریات امید، تهران مصور و پیام ایرانی نیز همکاری داشت وملک‌الشعرا بهار او را به کنگره نویسندگان ایران دعوت نمود.

……………………………

وبسایت ایرانی دیتا این کتاب را با لینک مستقیم و به صورت رایگان برای دانلود شما آماده کرده است. امید است مورد پسند و رضایت شما قرار گیرد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 2.08 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.