خانه » دانشنامه » آموزشی » دانشگاهی » دیدگاه های ابوعلی سینا در مورد شکستگی استخوان در قانون پزشکی

دیدگاه های ابوعلی سینا در مورد شکستگی استخوان در قانون پزشکی

امتیاز شما به این پست !

Ebnesina - دیدگاه های ابوعلی سینا در مورد شکستگی استخوان در قانون پزشکی

دیدگاه های ابوعلی سینا در مورد شکستگی استخوان در قانون پزشکی

ابوعلی حسین بن عبدالله بن حسن بن علی بن سینا که به عناوین و القابی همچون ابوعلی سینا، ابن سینا، پورسینا و آوی سینا مشهور است، پزشک، دانشمند، شاعر و فیلسوف بزرگ ایران زمین بود. او در سال 359 هجری شمسی در بخارا متولد شد و در تاریخ 2 تیر 416 در همدان درگذشت. از ابوعلی سینا کتابها و آثار ارزشمندی مخصوصاً در زمینه های فلسفه و پزشکی موجود است. کتابهای او در زمینه های منطق، فلسفه و طب سنتی یکی از زیربناهای پزشکی و طب نوین امروز در جهان است. در این مقاله پژوهشی نظرات ابن سینا در زمینه شکستگی استخوان در قانون طب مورد بررسی قرار گرفت .

این پست آموزشی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم مقاله دیدگاه های ابوعلی سینا در مورد شکستگی استخوان در قانون پزشکی در قالب فایل pdf برای دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی، فلسفه و مجموعه علوم پزشکی و سایر علاقمندان اختصاص یافت .

تاریخچه دانش بشری پیرامون مسائل ارتوپتیک به ابتدای تاریخ علم پزشکی بازمی گردد. در طول تاریخ علم پزشکی دانشمندان زیادی از جمله دانشمندان ایرانی به بررسی مسائل مربوط به دانش ارتوپدی پرداختند. این فرآیند در طول زمان موجبات رشد و شکوفایی دانش ارتوپدی را فراهم آورد. ابوعلی حسین بن عبدالله ابن سینا دانشمند بزرگ ایرانی است که جنبه های مختلف علم پزشکی، از جمله دانش ارتوپدی نظرات قابل توجهی ارائه کرده است. در این مقاله نظرات این دانشمند و توصیه های وی برای تشخیص، مراقبت و درمان استخوان های مختلف بررسی شد. موضوعی که می تواند نمونه ای از دانش ابتدایی ارتوپدی در ایران باشد.

واژگان کلیدی

ابوعلی سینا، شکستگی، ارتوپدی، قانون در طب

نویسندگان : محمد کلانتری میبدی، سمیرا اسفندیاری، حسن یارمحمدی، بهنام دلفاردی – كميته تحقيقات دانشجويي، دانشگاه علوم پزشكي شيراز

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.