خانه » دانشنامه » آموزشی » رشته حسابداری » پیش بینی اخلاقی و فساد مالی با توجه به اعتماد اجتماعی در حرفه حسابرسی

پیش بینی اخلاقی و فساد مالی با توجه به اعتماد اجتماعی در حرفه حسابرسی

امتیاز شما به این پست !

audit 1 - پیش بینی اخلاقی و فساد مالی با توجه به اعتماد اجتماعی در حرفه حسابرسی

پیش بینی اخلاقی و فساد مالی با توجه به اعتماد اجتماعی در حرفه حسابرسی

فساد و رسوایی های مالی که در سال های اخیر در گوشه و کنار دنیا از جمله ایران رخ داده دامنگیر حسابرسان نیز بوده است. این موضوع باعث شده است که رعایت اخلاق حرفه ای در حرفه حسابرسی مورد تردید قرار گرفته و شهرت و مشروعیت مؤسسات حسابرسی نیز در معرض خطر باشد. در این تحقیق تلاش شده است، با توجه به اعتماد عمومی و اجتماعی که در حرفه حسابرسی وجود دارد فسادهای اخلاقی و مالی مورد بررسی و پیش بینی قرار گیرد .

چکیده مقاله

زمينه: اعتماد اجتماعي شاخص مهمي در شکل گيري انضباط در روابط اقتصادي و اجتماعي است. بهبود در اعتماد اجتماعي، موجب ارتقاء و بهبود روابط اجتماعي، نگرش، احترام به قانون، عملکرد اجتماعي و شغلي افراد خواهد شد. در مقابل، فقدان اعتماد اجتماعي اثرات نامطلوبي مانند رشوه، فساد و عدم شفافيت مالي را به همراه خواهد داشت. ازاين رو، هدف از انجام اين تحقيق، شناسائي ميزان فساد مالي در ميان حسابرسان و تعيين رابطه آن با اعتماد اجتماعي است.
روش: روش تحقيق حاضر توصيفي از نوع همبستگي است. جامعه آماري شامل حسابرسان شاغل در بخش دولتي و خصوصي حرفه حسابرسي است. نمونه پژوهش شامل 320 نفر از حسابرسان شاغل در بخش دولتي و خصوصي مي باشد که به صورت تصادفي انتخاب شده اند. ابزار گردآوري داده هاي تحقيق از طريق مطالعات کتابخانه اي و پرسشنامه براي سنجش فساد مالي و اعتماد اجتماعي مي باشد. براي تجزيه و تحليل آماري داده ها نيز، از رگرسيون چند متغيره استفاده شد.
يافته ها: يافته ها نشان داد رابطه مستقيمي ميان اعتماد اجتماعي پايين و فساد مالي در ميان حسابرسان شاغل در بخش خصوصي حرفه حسابرسي وجود دارد.
نتيجه گيري: نتايج تاييد مي نمايد که توسعه اخلاق، در حرفه حسابرسي مستلزم بهبود ارزش هاي اجتماعي ازجمله اعتماد اجتماعي است.

كليد واژه: اخلاق، فساد مالي، اعتماد اجتماعي، حسابرسي

نویسندگان : طاهره خسروآبادی ، بهمن بنی مهد

این پست آموزشی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم مقاله پیش بینی اخلاقی و فساد مالی با توجه به اعتماد اجتماعی در حرفه حسابرسی در قالب pdf برای دانشجویان رشته حسابداری و سایر علاقمندان اختصاص یافت .

دانلود پروژه های آماده اکسل و اکسس، مقالات ترجمه شده و افته خاص برای رشته حسابداری

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.