خانه » دانشنامه » آموزشی » رشته حسابداری » تأثیر عوامل محیطی بر فرآیند اصلاحات حسابداری دولتی در ایران

تأثیر عوامل محیطی بر فرآیند اصلاحات حسابداری دولتی در ایران

امتیاز شما به این پست !

dolati564 - تأثیر عوامل محیطی بر فرآیند اصلاحات حسابداری دولتی در ایران

تأثیر عوامل محیطی بر فرآیند اصلاحات حسابداری دولتی در ایران

ادبیات مالی نشان می دهد زمانی که محیط تغییر می کند، نیاز و تقاضا برای نیاز به تغییر در اطلاعات مالی ارائه شده توسط سیستم حسابداری دولتی منجر به توسعه این نظام می شود. در این مقاله بررسی شد تا عوامل محیطی بر فرآیند اصلاحات حسابداری دولتی در کشورمان چقدر مؤثر است .

این پست آموزشی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم مقاله تأثیر عوانل محیطی بر فرایند اصلاحات حسابداری دولتی در ایران از طریق مدل اقتضایی  در قالب pdf اختصاص یافت .

چکیده مقاله

تحول در هر نظامي مستلزم شناخت عوامل محيطي موثر بر آن مي باشد. نظام حسابداري دولتي ايران نيز از اين قاعده مستثني نيست. به همين دليل تحقيق حاضر با بررسي اين نظام و تكيه بر مطالعات پيشين لزوم اصلاحات در حسابداري دولتي ايران به سمت پذيرش حسابداري تعهدي را بررسي نموده است و نهايتا از طريق روش تحقيق علمي يك مدل اقتضائي، كه شكل ساده شده اي از مدل اقتضائي بين المللي پروفسور لودر مي باشد، جهت توضيح نحوه تاثير عوامل محيطي بر اين فرايند نوآوري و اصلاحات ارايه کرده است. يافته هاي اين تحقيق پيمايشي نشان دهنده اين واقعيت است، كه حسابداري دولتي ايران در آستانه يك تحول بنيادين قرار دارد و محرك اصلي اين تحول افزايش تقاضا براي اطلاعات بيشتر به دنبال اصلاحات مطرح شده در مديريت بخش عمومي ايران از جمله الزامات قانوني پيرامون عملياتي شدن بودجه مي باشد. همچنين اين مدل در پيش بيني روند آتي اصلاحات در ايران نيز مورد استفاده قرار گرفته است، كه تاييدي بر قدرت پيش بيني كنندگي مدل لودر است.

كليد واژه: حسابداري دولتي، مبناي تعهدي، عوامل محيطي، مدل اقتضائي

نویسندگان : قدرت الله طالب نیا ، ابراهیم عباسی ، بتول زارعی

دانلود پروژه های آماده اکسل و اکسس، مقالات ترجمه شده و افته خاص رشته حسابداری

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.