خانه » دانشنامه » مذهبی » صوتی » دانلود تلاوت سوره تين با صداي استاد عبدالباسط

دانلود تلاوت سوره تين با صداي استاد عبدالباسط

1.5/5 - (2 امتیاز)

Abdolmaset tin - دانلود تلاوت سوره تين با صداي استاد عبدالباسط

دانلود تلاوت سوره تين با صداي استاد عبدالباسط

استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد كه به عارف القرا معروف است در سال ۱۹۲۷ در يكي از توابع شهر اَرمنت در استان قنا در جنوب مصر متولد شد، عبدالباسط مردی مذهبی بود که در ماه رمضان و یا غیر رمضان به کشورهای خارجی برای برگزاری محافل قرآنی یا دعوت‌هایی که از او می‌شد مسافرت می‌کرد . استاد عبدالباسط به در کنار پدر بزرگوارش عبدالصمد که حافظ قرآن کریم بود با قرآن مأنوس شد و تا پایان عمر با آن زندگی کرد. تلاوت سوره تين يكي از قرائتها و ترتيلهاي معروف او است.

متن سوره مباركه والتين و الزيتون

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالتِّینِ وَالزَّیْتُونِ ﴿١﴾ وَطُورِ سِینِینَ ﴿٢﴾ وَهَذَا الْبَلَدِ الأمِینِ ﴿٣﴾ لَقَدْ خَلَقْنَا الإنْسَانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ ﴿٤﴾ ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِینَ ﴿٥﴾ إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَلَهُمْ أَجْرٌ غَیْرُ مَمْنُونٍ ﴿٦﴾ فَمَا یُکَذِّبُکَ بَعْدُ بِالدِّینِ ﴿٧﴾ أَلَیْسَ اللَّهُ بِأَحْکَمِ الْحَاکِمِینَ ﴿٨﴾

مشخصات سوره تين در قرآن مجيد

سوره مبارکه تين سوره ای است مکّی، نود و پنجمين سوره از قرآن، دارای 8 آیه شریفه جزء ۳۰، صفحه 597، بعد از سوره مبارکه انشراح و قبل از سوره مبارکه علق در قرآن ثبت شده است. اين سوره نيز جزء سوره هاي كوتاه قرآن محسوب ميشود .

دانلود گلچين بهترين تلاوتهاي استاد عبدالباسط

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.