خانه » کتاب » ادبیات » دانلود رایگان دیوان حکیم قاآنی شیرازی (PDF و اندروید)

دانلود رایگان دیوان حکیم قاآنی شیرازی (PDF و اندروید)

امتیاز شما به این پست !

ghaAni - دانلود رایگان دیوان حکیم قاآنی شیرازی (PDF و اندروید)

دانلود رایگان دیوان حکیم قاآنی شیرازی (PDF و اندروید)

قاآنی شیرازی که نام اصلی او میرزا حبیب خان قاآنی است یکی از شاعران بزرگ قرن سیزدهم هجری قمری در ادبیات ایران است. او در سال 1223 قمری در شیراز متولد شد و در سال 1270 درگذشت. در جوانی به خراسان سفر کرد و در مشهد به شاهزاده حسنعلی میرزا نزدیک شد و به درخواست او تخلص قاآنی را برای خویش برگزید. سرانجام در تهران اقامت یافت و مورد تحسین خاقان واقع شد و بعد از مرگ خاقان مورد حمایت حاجی میرزا آقاسی قرار گرفت و از طرف او به حسان العجم لقب یافت. دیوان اشعار حکیم میرزا حبیب قاآنی شامل بیش از بیست هزار بیت است که شامل غزلیات٬ مسمطات٬ قطعات و قصاید است که محتوا و مضمون عمده آنها سرشار از مطالب پرمایه است. علاوه بر دیوان اشعار٬ از قاآنی کتابی منثور به نام پریشان به تقلید از گلستان سعدی برجای مانده است .

نرم افزار موبایل اندروید دیوان اشعار قاآنی٬ اشعار او را به صورت کاملآ ساده در دسترس علاقمندان قرار میدهد. کار با برنامه اندرویدی کتاب شعرهای میرزا حبیب قاآنی آسان بوده و روی گوشی های اندرویدخان به راحتی قابل نصب می باشد .

این پست ادبیاتی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم کتاب دیوان اشعار قاآنی شیرازی برای موبایل های اندروید در قالب فایل apk به همراه نسخه پی دی اف pdf  اختصاص یافت .

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.