خانه » دانشنامه » مذهبی » رساله » دانلود کتاب قرآن کریم به صورت PDF و نرم افزار

دانلود کتاب قرآن کریم به صورت PDF و نرم افزار

امتیاز شما به این پست !

41388 600 800 - دانلود کتاب قرآن کریم به صورت PDF و نرم افزار

دانلود کتاب قرآن کریم به صورت PDF و نرم افزار

در این بخش کتاب قرآن کریم به صورت فایل PDF و نرم افزار ذکر قرار داده شده است.  قرآن کریم کتاب اصلی دین اسلام است و سخنان خداوند متعال است که به صورت وحی از سوی او توسط جبرئیل امین بر پیامبر اسلام، حضرت محمد بن عبدالله (ص)، نازل گردیده است. مسلمانان، قرآن را بزرگترین معجزهٔ پیامبر و روشن‌ترین دلیل بر پیامبری او می‌دانند. قرآن اصلی‌ترین منبع وحی در اسلام به شمار می‌آید و به زبان عربی است. کلمهٔ قرآن در لغت به معنی «قرائت کردن» و «خواندن» است و مسلمانان معمولاً به آن با عناوینی مانند «قرآن کریم» و «قرآن مجید» اشاره می‌کنند. قرآن به ۳۰ جزء تقسیم شده و ۱۱۴ سوره دارد.

محتوای قرآن در مورد خدا بر توحید و یگانگی او تاکید دارد. قرآن خدا را به انسان نزدیک‌تر از رگ گردنش می‌داند، رابطهٔ انسان با خدا را بی‌نیاز از واسطه می‌داند و انسان را به تسلیم دربرابر امر خدا فرمان می‌دهد. قرآن پدیده‌های طبیعی را نشانه‌هایی (آیات) برای خدا می‌شمارد؛ دین و حقیقت را یکی می‌داند و تنوع ادیان را حاصل تنوع در مردم می‌داند. قرآن قوانین و حقوق در جامعهٔ اسلامی را نیز تعریف می‌کند. قرآن مومنان را به جهاد در راه خدا می‌خواند و آنان را به نیکوکاری، به ویژه در مورد مسکینان و یتیمان فرا می‌خواند.

مسلمانان براین باورند که قرآن یک بار به صورت کامل توسط جبرئیل در شب قدر بر حضرت محمد (ص) نازل گشته و سپس بار دیگر به صورت تدریجی بر او نازل شده‌است. از نظر تاریخی، دیدگاه غالب آن است که قرآن در زمان عثمان، خلیفهٔ سوم، تحت نظارت جمعی از صحابه به رهبری زید بن ثابت به صورت یک کتاب جمع گردید و نسخه‌هایی از آن به مکه، دمشق، کوفه، و بصره ارسال گردید. قرآن فعلی براساس قرائت کوفی قرن هشتم میلادی چاپ گردیده است.

«قرآن رساترین بیان است و از نظر موسیقی و وزن لفظی، در لغات و جملاتش نشانه‌ها وحیانی ربانی مشهود است. وزنش نه وزن شعر است نه نثر، بلکه هر دو و برتر از هر دو است، در حدّی که در توان غیر خدا نیست، وزن و لفظ آن به گونه‌ای تناسب و انسجام با معنا دارد که گوئی معناهایش در آن تجسم یافته است.»

مسلمانان قرآن را کتاب مقدس دین خود می‌دانند و از آن با افزودن القابی چون «کریم» و «مجید» یاد می‌کنند. قرآن، خود را به نام‌های «لوح حفاظت‌شده» ((به عربی: «اللَوح المحفوظ»))، ذکر و فرقان می‌خواند.

وبسایت ایرانی دیتا کتاب قرآن کریم این مجموعه عظیم با اهمیت را به صورت کتاب با فایل PDF و بصورت نرم افزاری به همراه ترجمه فارسی برای دانلود در اختیار شما قرار داده است. امیدواریم که در پناه تعالیم آن هرچه بیشتر از آن بهره ببرید.

15 - تلگرام

دیدگاه ها 2 دیدگاه
  1. blank
    مجتبی
    در تاریخ 2018/01/07 :

    با سلام

    لینک های دانلود به نظر می اید خراب شده، لطفا درست کنید، به من هم بعد از درست شدن آن اطلاع دهید.

    با تشکر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.