خانه » کتاب » عمومی » دانلود کتاب خاطرات سفر با موتورسیکلت اثر ارنستو چه گوارا

دانلود کتاب خاطرات سفر با موتورسیکلت اثر ارنستو چه گوارا

امتیاز شما به این پست !

imgResizer 2 - دانلود کتاب خاطرات سفر با موتورسیکلت اثر ارنستو چه گوارا

دانلود کتاب خاطرات سفر با موتورسیکلت اثر ارنستو چه گوارا

خاطرات سفر با موتورسیکلت نام کتابی است که ارنستو چه گوارا درباره خاطرات سفر خویش به وسیله موتور سیکلت، همراه آلبرتو گراندو در ۱۹۵۲ به کشورهای آمریکای لاتین نگاشته‌است.

عنوان اصلی کتاب: Notas de Viaje – Diarios de motocicleta: A Journey Around South America،۱۹۹۵

گوارا یکی از اعضای جنبش ۲۶ ژوئیه فیدل کاسترو بود. این جنبش در سال ۱۹۵۹ قدرت را در کوبا به‌دست‌آورد. چه‌گوارا چندین پست مهم در دولت جدید کوبا از جمله سفیر، رییس بانک مرکزی و وزیر صنایع را بر عهده داشت و پس از آن با امید برانگیختن انقلاب در دیگر کشورها کوبا را ترک کرد. وی ابتدا در سال ۱۹۶۶ به جمهوری دموکراتیک کنگو رفت و سپس به بولیوی سفر کرد. در اوایل اکتبر ۱۹۶۷ چه‌گوارا در بولیوی طی عملیاتی که توسط سازمان سیا طرح‌ریزی شده بود دستگیر شد. برخی باور دارند که سیا ترجیح می‌داد گوارا را برای بازجویی زنده در دست داشته باشد، اما در هر صورت او به‌وسیلهٔ ارتش بولیوی در نزدیکی وایه‌گرانده در مدرسه روستای لا ایگه را در سانتا کروز دلاسیه‌را به دستور بارریه نتوس دیکتاتور نظامی کشته شد.

وی همچنین قبل از اینکه دست به انقلابی بزند همهٔ آمریکای لاتین را به همراه دوستش آلبرتو گرانادو در ۱۹۵۲ گشت زده و همچنین کتابی بسیارشناخته شده- که فیلم آن نیز ساخته شده‌است -به نام «خاطرات موتور سیکلت» در بیان خاطرات این سفر نگاشته‌است.

وبسایت ایرانی دیتا کتاب خاطرات سفر با موتورسیکلت یا خاطرات موتورسیکلت را برای دانلود در اختیار شما قرار داده است. امیدواریم که از خواندن آن لذت ببرید.

15 - تلگرام

دیدگاه ها 1 دیدگاه
  1. blank
    ARASH
    در تاریخ 2019/07/19 :

    عالیه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.