خانه » دانشنامه » علمی » دانلود مستند سمی ترین حیوانات دنیا با لینک مستقیم

دانلود مستند سمی ترین حیوانات دنیا با لینک مستقیم

امتیاز شما به این پست !

poison - دانلود مستند سمی ترین حیوانات دنیا با لینک مستقیم

دانلود مستند سمی ترین حیوانات دنیا با لینک مستقیم

سم ماده‌ای است که دارای منشاء گیاهی، حیوانی یا شیمیایی بوده و از یک راه خاص و یا راههای مختلف در مقادیر معینی باعث اختلال و یا توقف فعل و انفعالات حیاتی به‌طور موقت یا دائم می‌گردد.

حتی اگر یک اکولوژیست هم نباشید تا هر روز سر و کارتان با انواع و اقسام جانوران و حشرات موذی باشد، می دانید که تماشای جانوران زهردار مانند مارهای زنگی از پشت شیشه های ضخیم محل نگهداری آنها نیز وحشت آور است و مطالعه روی زندگی، ساختار زهر و عملکرد دفاعی آنها کار ساده ای نیست. بدن مارپیچی جاندارانی مانند مارها لحظه حملات رعدآسایی را تداعی می کند که می تواند منجر به درد، ناراحتی فراوان و حتی مرگ قربانی شود.

اما تحقیقات نشان داده است که نیش زدن و سمی بودن تنها مخصوص جاندارانی مانند مارها، عنکبوت ها و عقرب ها نیست، حتی برخی خزندگان، پرندگان و پستانداران نیز گاهی برای دفاع، خود را به نوعی سلاح شیمیایی مجهز می کنند و دارای سم های بسیار قوی هستند. سه گونه مارمولک کومودو، پیتوهوی کلاهدار و پلاتی پوس از جمله جانداران زهرداری هستند که خطرناکند، اما همین گروه از جانوران در چهره ای دیگر از خود نه تنها مرگبار نبوده، بلکه زهر آنها پایه ساخت داروهایی برای درمان بیماری ها و دردها شده است.

در این مستند به بررسی چند گونه از موجودات و مقایسه میزان سمی بودن آنها پرداخته شده است. وبسایت ایرانی دیتا شما را به دیدن مستند جذاب و دیدنی سمی ترین موجودات دنیا با لینک مستقیم و کیفیت عالی دعوت می کند.

 

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 868 مگابایت
  • فرمت: MP4
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.