خانه » دانشنامه » آموزشی » دانلود کتاب Professional NoSQL – آشنایی کامل NoSQL

دانلود کتاب Professional NoSQL – آشنایی کامل NoSQL

امتیاز شما به این پست !

professional nosql - دانلود کتاب Professional NoSQL - آشنایی کامل NoSQL

دانلود کتاب Professional NoSQL

اصطلاح  NoSQL (نو SQL) نامی عمومی است که به مجموعه‌ای از پایگاه‌های داده اطلاق می‌شود که از زبان پرس‌وجوی ساخت‌یافته SQL (سرنام Structured Query Language) یا مدل داده رابطه‌ای استفاده نمی‌کنند. گاهی این اصطلاح را مخفف Not Only SQL می‌دانند تا تأکید کنند که طرفداران انواع پایگاه‌های داده غیررابطه‌ای معتقدند که پایگاه‌های داده رابطه‌ای سنتی تنها راه موجود برای ذخیره‌سازی داده نیستند، اما این به آن معنا نیست که به خودی خود انتخاب نادرستی باشند. این اصطلاح نخستین‌بار توسط اریک اوانس از Rackspace به کار رفت. او که یکی از توسعه‌دهندگان کاساندرا است، پس از آن از به کار بردن این اصطلاح خودداری می‌کند و به جای آن مایل است اصطلاح BigData یا داده‌های عظیم را به کار ببرد تا این گروه از پایگاه‌های داده را نه بر‌اساس چیزی که نیستند (سازگار با SQL) بلکه بر‌اساس کاری که می‌کنند (مدیریت مقادیر عظیم داده) تعریف کند. دوره استفاده از این اصطلاح کم‌وبیش به پایان رسیده است چرا که بسیار گیج‌کننده است و به نظر می‌رسد باعث می‌شود راجع به مجموعه‌ای از پایگاه‌های داده بحث کنیم که در عمل میزان شباهت میان اهداف، ایده‌های طراحی و قابلیت‌های آن‌ها بسیار اندک است. بهتر است بگذاریم کاساندرا همان کاساندرا، CouchDB همان CouchDB و Riak همان Riak بماند. برای مشاهد توضیحات کتاب و دانلود کتاب Professional NoSQL به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

کتاب « NoSQL حرفه‌ای» نخستین کتابی است که باید برای آشنا‌شدن با NoSQL (نو اس کیو ال) بخوانید. این کتاب شامل چهار بخش اصلی با نام‌های آغاز کار، یادگیری مفاهیم بنیادی NoSQL،  حرفه‌ای شدن در NoSQL و خبرگی در NoSQL است که در قالب هفده فصل به مخاطب ارائه شده‌اند. در طول این بخش‌ها تلاش شده است تا پایگاه‌های داده‌ NoSQL و مفاهیم بنیادین آن‌ها به صورت گام به گام و از سطح مقدماتی تا پیشرفته توضیح‌داده شود.

پس از آن، ‌مفاهیم پیچیده‌تر در رابطه با استفاده صحیح از این پایگاه‌های‌داده و همچنین انتخاب راه‌حل مناسب برای کاربردهای مختلف مطرح شده‌اند.  در هر صورت، اگر نیاز دارید تا در سیستمی نظام‌مند، با پایگاه‌های داده NoSQL آشنا شده و به آسانی راه‌حل نرم‌افزاری مورد نیازتان را با یک جست‌وجوی ساده در میان خیل راه‌حل‌های موجود مبتنی بر NoSQL بیابید، این کتاب را از دست ندهید.

این کتاب به زبان انگلیسی می باشد.

منابع : ماهنامه شبکه و پرشین ادمین

15 - تلگرام

دیدگاه ها 1 دیدگاه
  1. blank
    تک گذر
    در تاریخ 2014/08/15 :

    کتابی با عنوان “مقدمه ای بر NoSQL” توسط مهندس علی خاقانی اصل و انتشارات یاوریان به چاپ رسیده است.
    این کتاب اولین کتاب ترجمه شده به فارسی در حوزه NoSQL محسوب می شود.
    علاقه مندان می توانند برای خرید نسخه الکترونیکی این کتاب به آدرس http://www.takgozar.ir/nosql مراجعه نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.