خانه » فیلم » سینمایی » ایرانی » دانلود فیلم سینمایی باشو غریبه کوچک اثر بهرام بیضایی با لینک مستقیم

دانلود فیلم سینمایی باشو غریبه کوچک اثر بهرام بیضایی با لینک مستقیم

امتیاز شما به این پست !

bashu1 - دانلود فیلم سینمایی باشو غریبه کوچک اثر بهرام بیضایی با لینک مستقیم

دانلود فیلم سینمایی باشو غریبه کوچک اثر بهرام بیضایی با لینک مستقیم

نام فیلم: باشو غریبه کوچک

کارگردان: بهرام بیضایی

سال تولید: 1364

موضوع: اجتماعی

زمان: 121 دقیقه

بازیگران: سوسن تسلیمی ، عدنان عفراویان ، پرویز پور حسینی ، اکبر دودکار ، فرخ لقا هوشمند

خلاصه فیلم باشو غریبه کوچک :

در یکی از بمباران‌های جنوب کشور در جریان جنگ ایران و عراق، پسرکی به نام «باشو» که ویرانی خانه و خانواده خود را به‌چشم دیده، خود را به کامیونی در حالِ کوچ می‌اندازد و در آن خوابش می‌برد و زمانی که چشم می‌گشاید، کامیون به شمال کشور رسیده است. او از ترس انفجارهایی که برای عملیات راه‌سازی است، می‌گریزد و در آن سوی جنگل، به مزرعه زنی به نام «نایی‌جان» می‌رسد که با دو فرزندش و در غیاب شوهری که برای کسب درآمد به سفر رفته، زندگی و کار می‌کنند. نایی‌جان به باشو نان و آب می‌دهد و می‌کوشد بداند کیست و زبان او را بفهمد. اما زبان پسرک جنوبی برای او قابل فهم نیست؛ همچنان که باشو هم نمی‌تواند زبان محلی او را دریابد. باشو در عوضِ محبتهای نایی‌جان می‌کوشد به او در کارها کمک کند و تصور می‌کند این خواستِ شویِ در سفرِ نایی‌جان هم هست؛ غاقل از آن که …

بهرام بیضایی در مصاحبه‌ای با «ماهنامه سینمایی فیلم» درباره چگونگی شکل گیری ایده اولیه فیلم می‌گوید که در جریان سالهای جنگ، هرگاه به شمال کشور سفر می‌کرده و پناهندگان و مهاجران جنگی را که از جنوب کشور بدان‌جا مهاجرت کرده بودند، می‌دیده؛ از خود می پرسیده که اولین جنوبی که به شمال آمده، چه احساسی داشته، چه افکاری در ذهن او گذشته، چگونه حرفهایش را به دیگران منتقل کرده و چطور با آن محیط سازش پیدا کرده است؟ وی در همان مصاحبه می‌گوید که ایده اصلی فیلم “باشو غریبه کوچک” متعلق به سوسن تسلیمی است که مضمون اولیه فیلم باشو غریبه کوچک را در طرح کوتاهی، با بیضایی در میان می‌گذارد و بیضایی از او می‌خواهد که خودش داستان آن را بنویسد. سوسن تسلیمی داستان کوتاهی می‌نویسد که تفاوت‌هایی با فیلمنامه فعلی داشته و از جمله، تأکید بیشتری بر وقایع جنگ جنوب داشت. بیضایی که تصور می‌کرده در آن برهه، نیازی به چنین داستانی نیست، بر اساس همان طرح اولیه، داستان دیگری می‌نویسد و به کانون پرورش می‌دهد که مورد تصویب واقع می‌شود.

وبسایت ایرانی دیتا فیلم باشو غریبه کوچک به کارگردانی بهرام بیضایی را برای دانلود در اختیار شما قرار داده است. امید است مورد پسند قرار گیرد.

 

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 787 مگابایت
  • فرمت: MKV
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.