خانه » دانشنامه » ورزشی » کشتی » دانلود کشتی عسگری محمدیان و جان اسمیت در فینال المپیک بارسلون

دانلود کشتی عسگری محمدیان و جان اسمیت در فینال المپیک بارسلون

امتیاز شما به این پست !

asgari mohammadin - دانلود کشتی عسگری محمدیان و جان اسمیت در فینال المپیک بارسلون

دانلود کشتی عسگری محمدیان و جان اسمیت در فینال المپیک بارسلون

در این پست مسابقه کشتی که بین عسگری محمدیان نایب دارنده دو مدال نقره المپیک و یک نقره جهان و جان اسمیت کشتی گیر نامدار آمریکایی را که در فینال وزن 62 کیلو المپیک 1992 بارسلون  برگزار شد را مشاهده خواهید کرد. عسگری محمدیان کشتی گیر مازندرانی دهه 60 و 70 تیم ملی کشتی ایران بود که همانطور که گفته شد  دو مدال نقرهٔ المپیک در ۱۹۸۸ سئول و ۱۹۹۲ بارسلون و مدال نقره 1989 مارتینی را به دست آورده‌است.  او همچنین مدال های نقره و طلای بازی های آسیایی 1982 و 1986 سئول را نیز از آن خود کرده است.

وی در المپیک سئول در فینال مغلوب سرگئی بلوگلازوف از شوروی شد که در این بازی کتفش دچار شکستگی شد که موجب شکست شش بر یک او شد و در بارسلون در فینال مغلوب جان اسمیت آمریکائی شد و مدال نقره المپیک را برای دومین بار به گردن زد.

محمدیان در المپیک سئول یکی از رفتارهای عجیب تاریخ المپیک را رقم زد. او در بازی فینال پس از شکست از بلوگازوف به سوی او رفته، با او دست داد و او را روی دست بلند کرده و گرد تشک گردانید. بلند کردن حریف روی دست، گاه از سوی برنده صورت می گرفت اما تا آن زمان دیده نشده بود که کشتی‌گیر مغلوب فرد پیروز را بر دست بلند کند و پیروزی او را چنین شادباش گوید. این کشتی عسگری محمدیان یکی از به یادماندنی ترین کشتی های تاریخ کشتی ایران می باشد.

جان اسمیت کشتی‌گیر آزادکار بازنشستهٔ اهل ایالات متحده است.  وی یکی از پرافتخارترین کشتی‌گیران تاریخ با دو مدال طلای المپیک و ۴ مدال طلای قهرمانی جهان محسوب می‌شود. جان اسمیت از ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ قهرمان بدون رقیب وزن ۶۲ کیلو دنیا بود.

اسمیت پس از المپیک بارسلون ورزش قهرمانی را کنار گذارده و از آن هنگام تاکنون سرمربی تیم کشتی دانشگاه اوکلاهما است و این تیم را پنج بار به مقام قهرمانی دانشگاه‌های آمریکا رسانده‌است.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.