خانه » دانشنامه » کلیپ » حیوانات » دانلود کلیپ جالب و جذاب شکار چیتا توسط شیر

دانلود کلیپ جالب و جذاب شکار چیتا توسط شیر

امتیاز شما به این پست !

Chita and Lion - دانلود کلیپ جالب و جذاب شکار چیتا توسط شیر

دانلود کلیپ جالب و جذاب شکار چیتا توسط شیر

در این کلیپ  لحظه شکار یک چیتا توسط شیر خشمگین را مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این تصاویری جالب از چیتا را خواهید دید. این کلیپ قدرت شیر را در مقابل چیتا نشان می دهد. در زیر توضیحاتی راجع به حیوان چیتا (یوزپلنگ) را ملاحظه خواهید کرد:

یوزپلنگ آسیایی یا یوزپلنگ ایرانی یک زیرگونهٔ به‌شدّت در معرض خطر انقراض از یوزپلنگ است که اکنون تنها چند ده قلاده از آن در ایران یافت می‌شود.

این جانور در مناطق بیابانی در سطح منطقه زندگی می‌کرد و سال‌هاست که نسل آن در معرض نابودی کلی قرار دارد. نتایج جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد که بین ۷۰ تا ۱۰۰ یوز پلنگ در چهار منطقه خوارتوران در شهرستان شاهرود، نای‌بندان در طبس و دره‌انجیر در اردکان وجود داشته باشد. شهرستان‌های زرند، نائین و جاجرم نیز نقاط دیگری است که احتمال حضور یوز در آنان می‌رود. ایران در دو دهه اخیر به عنوان تنها زیستگاه یوزپلنگ‌های آسیایی (ایرانی) شناخته شده است. یوزپلنگ ایرانی تنها نژاد این جانور است که یال دارد.

یوز کلمه‌ای‌ست زبان فارسی که از دیرباز در اشاره به این حیوان به‌کار می‌رفته‌است. یوز از بن مضارع یوزیدن به معنای جستن آمده‌است و به‌جهت شباهت ظاهری این حیوان با پلنگ امروزه بیشتر با نام یوزپلنگ شناخته می‌شود.

چیتا واژه‌ای‌ست هندی که از واژه سانسکریت چیتراکا به معنی «خال‌خالی» وارد انگلیسی شده و گاهی در فارسی نیز به‌کار می‌رود.

در زبانهای دیگر نامهای گوناگونی برای این حیوان به‌کار رفته‌است. در زبان عربی یوز را “فهد” می‌نامند درحالیکه در افغانستان به آن “تازی پرنگ” (فارسی دری) و “تازی پلنگ” (پشتو) گفته می‌شود. در پاکستان نیز در زبان براهوئی به آن “یوز” گفته می‌شود. در زبان سواحیلی نیز که در شرق آفریقا رایج است نام “دوما” را برای این جانور بکار می‌برند.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 10 مگابایت
  • فرمت: MP4
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.