خانه » دانشنامه » آموزشی » دانلود کتاب تقریب های چندجمله ای برای معادلات دیفرانسیل

دانلود کتاب تقریب های چندجمله ای برای معادلات دیفرانسیل

امتیاز شما به این پست !

Funaro - دانلود کتاب تقریب های چندجمله ای برای معادلات دیفرانسیل

دانلود کتاب تقریب های چندجمله ای برای معادلات دیفرانسیل

کتاب تقریب های چندجمله ای برای معادلات دیفرانسیل (Polynomial Approximation of Differential Equations)  نوشته دانیله فونارو یکی از مراجع مناسب برای حل عددی معادلات دیفرانسیل اعم از معمولی،جزئی و کسری می باشد. خلاصه ای از کتاب به شرح زیر است:

این کتاب راجع به تقریب های چندجمله ای می باشد که مشتمل بر 13 فصل و 290 صفحه می باشد. فصل اول این کتاب به خانوده ویژه از چندجمله ای ها می پردازد. در این فصل مسائل اشتورم-لیوویل، تابع گاما، چندمله ای های ژاکوبی، لژاندر، چبیشف، لاگر و هرمیت را به طور کامل شرح می دهد. در فصل دوم راجع به تعامد بحث می کند.در این فصل ضرب داخلی و نرم را تعریف و سپس درباره آن توضیح می دهد.همچنین اشاره ای به تبدیلات فوریه دارد. انتگرال گیری عددی بحثی که در فصل سوم این کتاب به آن پرداخته شده است.صفر های چندجمله ای های متعامد،چندجمله ای های لاگرانژ،عملگرهای درونیابی، فرمول های انتگرال گیری گاوس ، گاوس-لوباتو، گوس-رادو و نرم های گسسته  موضوعاتی است که در فصل سوم بیان شده اند.

عنوان فصل چهارم راجع به تبدیلات است. در این فصل تبدیلات فوریه، فوریه سریع و روش های سریع دیگر را به طور مفصل توضیح می دهد. فصل پنجم این کتاب در مورد فضاهای تابعک ها که شامل انتگراگیری لبگ، فضاهای تابع های اندازه ، فضاهای سوبولف می باشد. فصل ششم راجع نتایج نظریه تقریب می باشد. بقیه فصول این کتاب راجع به ماتریس های مشتق، آنالیز مقادیر ویژه،معادلات دیفرانسیل معمولی، مسائل وابسته به زمان، روش های تجزیه دامنه، مثال ها و یک مثال در دو بعد می باشند. وب سایت ایرانی دیتا دانلود رایگان این کتاب را لینک زیر قرار داده شده است.

15 - تلگرام

دیدگاه ها 1 دیدگاه
  1. blank
    Nik
    در تاریخ 2019/07/07 :

    من خیلی به این کتاب احتیاج داشتم، سپاس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.