خانه » کتاب » تاریخی » دانلود رایگان کتاب ویس و رامین با لینک مستقیم

دانلود رایگان کتاب ویس و رامین با لینک مستقیم

امتیاز شما به این پست !

veysvaramin - دانلود رایگان کتاب ویس و رامین با لینک مستقیم

دانلود رایگان کتاب ویس و رامین با لینک مستقیم

در این بخش وبسایت ایرانی دیتا کتاب ویس و رامین را برای دانلود شما قرار داده است. منظومه ویس و رامین از شاهکارهای ادب فارسی و سروده فخرالدین اسعد گرگانی شاعر قرن پنجم هجری است. این داستان عاشقانهٔ منظوم در حدود ۹۰۰۰ بیت دارد که در بحر هزج مسدس محذوف یا مقصور سروده شده‌است. چنان که از شواهد و قراین بر می‌آید فخرالدین اسعد گرگانی این اثر را از متنی پهلوی به شعر فارسی برگردانده‌است. که در این ترجمه با آرایش کلام و به کاربردن صنایع لفظی و معنوی شاهکاری عظیم خلق کرده‌است.

محمد عوفی تذکره‌نویس بزرگ قرن هفتم هجری چنین گفته‌است:«… و آنچه از غرّر اوصاف و درّر تشبیهات در آنجا ایراد کرده‌است مقوّمان ضمیر افاضل از تقویم آن عاجزند و جوهریان صنعت از تصریع معارضهٔ آن قاصر…»

مؤلف کتاب مجمل التواریخ و القصص وقوع داستان را در عهد شاپور پسر اردشیر بابکان می‌داند. ولی ولادیمیر مینورسکی، خاورشناس و ایران‌شناس روسی و استاد دانشگاه لندن، بر پایهٔ پاره‌ای از جزئیات، زمان حادث شدن این رویداد را مربوط به دورهٔ اشکانیان و برابر با زمان پادشاهی گودرز دوم، یعنی سال‌های ۳۹ تا ۵۱ میلادی برآورد کرده‌است.

ابوالفتح مظفر، از فخرالدین به نظم کشیدن اثر را درخواست کرد. از آنجا که اثر منثور اصلی به زبان پهلوی داشت، بعضی از کلمه‌ها و ترکیب‌های پهلوی به شعر فخرالدین راه یافته‌است: چون دژخیم، دژپسند و دژمان. این کتاب در فاصلهٔ سال‌های ۴۳۲ تا ۴۴۶ ه‍. ق (نگارش ویس و رامین در سال ۱۰۵۴ میلادی به پایان رسیده‌است) به نظم درآمده‌است.

ویس و رامین را نخستین‌بار در سال ۱۸۶۴ میلادی در کلکتهٔ هندوستان چاپ کردند تا آن‌که ویرایش علمی آن در سال ۱۳۱۴ خورشیدی به کوشش مجتبی مینوی فراهم آمد. از این منظومه، سه چاپ ویرایش شدهٔ دیگر در دسترس است: چاپ دکتر محمدجعفر محجوب (۱۳۳۷ خورشیدی)؛ چاپ ماگالی تودوا و الکساندر گواخاریا، دو دانشمند گرجستانی (۱۳۴۹ خورشیدی) و چاپ محمد روشن (۱۳۷۷ خورشیدی).

وبسایت ایرانی دیتا کتاب ویس و رامین با تصحیح ماگالی تودوا و الکساندر گواخاریا را به شما تقدیم می کند.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 3.5 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    دیدگاه ها 4 دیدگاه
    1. blank
      آیدا
      در تاریخ 2021/05/07 :

      بله. منم دانلود کردم و کتاب طاعون رو گذاشتن….واقعا که…..

    2. blank
      رامین
      در تاریخ 2021/01/11 :

      ببخشید عذر خواهم از افرادی که نظر گذاشتن اما میخوام بدونم دقیقا کتابی رو که میخواستن دانلود کردن یا مثل من دنبال کتاب ویس و رامین بودن و کتاب طاعون رو دانلود کردن. و این که گفتن عالیه منظورشون ذقیقا کدوم کتاب بوده؟

    3. blank
      رامين
      در تاریخ 2016/04/06 :

      عالي

    4. blank
      محمد
      در تاریخ 2015/12/16 :

      عالی

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.