خانه » دانشنامه » مذهبی » دعای سفر همراه با ترجمه فارسی

دعای سفر همراه با ترجمه فارسی

امتیاز شما به این پست !

safar1 - دعای سفر همراه با ترجمه فارسی

دعای سفر همراه با ترجمه فارسی

دعای سفر از جمله دعاهایی است که برای مسافرت خوانده می شود. البته مقدمات سفر طبق روایات به این گونه است که ابتدا غسل کرده، دو رکعت نماز خوانده، آیة الکرسی را خوانده و صلوات بفرستید و صدقه دهید. این پست مذهبی به دعای مسافرت (دعای قبل از سفر) با ترجمه فارسی اختصاص یافت.

دعای سفر (دعای مسافرت)

اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْتَوْدِعُكَ الْيَوْمَ نَفْسِي وَ أَهْلِي وَ مَالِي وَ وُلْدِي وَ مَنْ كَانَ مِنِّي بِسَبِيلٍ الشَّاهِدَ مِنْهُمْ وَ الْغَائِبَ اللَّهُمَّ احْفَظْنَا بِحِفْظِ الْإِيمَانِ وَ احْفَظْ عَلَيْنَا اللَّهُمَّ اجْعَلْنَا [اجْمَعْنَا] فِي رَحْمَتِكَ وَ لا تَسْلُبْنَا فَضْلَكَ إِنَّا إِلَيْكَ رَاغِبُونَ اللَّهُمَّ إِنَّا نَعُوذُ بِكَ مِنْ وَعْثَاءِ السَّفَرِ وَ كَآبَةِ الْمُنْقَلَبِ وَ سُوءِ الْمَنْظَرِ فِي الْأَهْلِ وَ الْمَالِ وَ الْوَلَدِ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَتَوَجَّهُ إِلَيْكَ هَذَا التَّوَجُّهَ طَلَبا لِمَرْضَاتِكَ وَ تَقَرُّبا إِلَيْكَ [اللَّهُمَ‏] فَبَلِّغْنِي مَا أُؤَمِّلُهُ وَ أَرْجُوهُ فِيكَ وَ فِي أَوْلِيَائِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.

خداىا امروز خودم و خاندانم و مال و فرزندانم و هركه را به طريقى از من است، حاضر و غایبشان  به تو می ى‏سپارم است، خدايا ما را به حفظ ايمان حافظ باش و از ما محافظت فرما.خدايا ما را در حمايت رحمتت‏ قرار ده،و فضلت را از ما مگير،ما تنها به جانب تو راغبيم.خدايا از رنج سفر،و اندوه بازگشت، و بدى ديدار،در خاندان و مال و فرزند در دنيا و آخرت به تو پناه مى‏بريم‏ خدايا به تو رو مى‏كنم و در اين رونمودن،خواستار خشنودى و تقرّب به سوى توام،پس مرا به آنچه از تو و اوليايت آرزو مى‏كنم،و اميد دارم برسان،اى مهربان‏ترين مهربانان.

پس از خواندن این دعا با خاندان خود خداحافظی کرده و بر در خانه بايست،و تسبيح حضرت فاطمه عليها السلام را بخوان،و از پيش رو و طرف راست،و جانب چش سوره«حمد»و «آية الكرسى»را قرائت كن و بگو:

اللَّهُمَّ إِلَيْكَ وَجَّهْتُ وَجْهِي وَ عَلَيْكَ خَلَّفْتُ أَهْلِي وَ مَالِي وَ مَا خَوَّلْتَنِي وَ قَدْ وَثِقْتُ بِكَ فَلا تُخَيِّبْنِي يَا مَنْ لا يُخَيِّبُ مَنْ أَرَادَهُ وَ لا يُضَيِّعُ مَنْ حَفِظَهُ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ احْفَظْنِي فِيمَا غِبْتُ عَنْهُ وَ لا تَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.

خداى رويم را متوجه تو كردم،و در حفظ تو قرار دادم خاندان و مالم،و آنچه كه به من عطا فرمودى را من به تو اطمينان كردم،پس مرا محرومم نکن ،اى كه محرومم نمى‏ كند كسى‏كه او را اراده كرده است،و ضايع‏ نمى‏كند هركه را او محافظت نمايد،خدايا بر محمّد و خاندانش درود فرست،و مرا در آنچه از آن غايبم محافظت فرما،و مرا به خويشتن وامگذار اى مهربان‏ترين مهربانان.

سپس سوره توحيد را يازده مرتبه بخوان، و سوره قدر و آية الكرسى و سوره ‏هاى(فلق) و (ناس) را قرائت‏ كن،پس با دست خود همه بدنت را مسح كن،و به هرچه ميّسر باشد صدقه بده و بگو:

اللَّهُمَّ إِنِّي اشْتَرَيْتُ بِهَذِهِ الصَّدَقَةِ سَلامَتِي وَ سَلامَةَ سَفَرِي وَ مَا مَعِي اللَّهُمَّ احْفَظْنِي وَ احْفَظْ مَا مَعِيَ وَ سَلِّمْنِي وَ سَلِّمْ مَا مَعِيَ وَ بَلِّغْنِي وَ بَلِّغْ مَا مَعِيَ بِبَلاغِكَ الْحَسَنِ الْجَمِيلِ.

خدايا من با اين صدقه سلامت خود، و سفرم، و آنچه با من است را خريدم. خدايا مرا و آنچه با من است حفظ كن،مرا و آنچه با من است سالم بدار، و برسان مرا و آنچه با من است به رساندن‏ نيكوى زيبايت .

بعد از آن این آیات شریفه سوره قصص را بخوان (البته ترجیحاً با داشتن عصایی از درخت بادام) : « و لمّا توجّه تلقأ مديين » تا « و اللّه على ما نقول وكيل »

و بعد از آن این جملات را بگو (ترجیحاً هنگام برداشتن خاک کربلا) : اللَّهُمَّ هَذِهِ طِينَةُ قَبْرِ الْحُسَيْنِ عليه السلام وَلِيِّكَ وَ ابْنِ وَلِيِّكَ اتَّخَذْتُهَا حِرْزا لِمَا أَخَافُ وَ مَا لا أَخَافُ

خدايا اين تربت قبر حسين(درود بر او باد)ولىّ تو و پسر ولىّ تو است،كه آن را پناهگاه خود از آنچه مى‏ترسم و نمى‏ترسم قرار دادم.

منبع

www.erfan.ir

www.beytoote.com

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.