خانه » دانشنامه » ورزشی » ورزش های دیگر » دانلود مبارزه آرش میراسماعیلی در رده بندی المپیک 2000 سیدنی

دانلود مبارزه آرش میراسماعیلی در رده بندی المپیک 2000 سیدنی

امتیاز شما به این پست !

mir esmael - دانلود مبارزه آرش میراسماعیلی در رده بندی المپیک 2000 سیدنی

دانلود مبارزه آرش میراسماعیلی در رده بندی المپیک 2000 سیدنی

در این کلیپ زیبا دیدار رده بندی المپیک سیدنی در وزن 66- کیلو گرم که بین آرش میراسماعیلی و  جیرولامو جیووینازو برگزار شد را ملاحظه خواهید کرد. میراسماعیلی جوان در مقابل این جودو کار 35 ساله ایتالیایی شکست را پذیرا می شود و به مقام پنجم بازی های المپیک 2000 سیدنی بسنده می کند. در ادامه مطالبی راجع به آرش میر اسماعیلی و جیرو لامو ملاحظه خواهید کرد:

آرش میراسماعیلی

آرش میراسماعیلی (۱۲ اسفند ۱۳۵۹ خرم‌آباد) جودوکار ایرانی و قهرمان دو دوره مسابقات قهرمانی جودوی جهان در وزن ۶۶ کیلوگرم است. وی دارنده ۲ مدال طلا و ۲ مدال برنز جهانی است. میر اسماعیلی در سال ۲۰۰۱ برای اولین بار در شهر مونیخ آلمان موفق به گرفتن مدال طلای مسابقات جهانی شد و ۲ سال بعد در اوزاکا ژاپن توانست قهرمانی جهان خود را تکرار کند او همچنین در سال ۲۰۰۵ موفق به گرفتن مدال برنز جهانی در قاهره شد و مدال برنز خود را در سال ۲۰۰۷ در ریودوژانیرو برزیل تکرار کرد.

میر اسماعیلی در المپیک ها

نخستین سابقه حضور میراسماعیلی در بازی‌های المپیک به المپیک سیدنی که در سال ۲۰۰۰ برگزار شد باز می‌گردد، وی در دیدار رده بندی مقابل جیرولامو جیووینازو ورزشکار ۳۵ ساله ایتالیایی شکست می‌خورد.

آرش میراسماعیلی علاقه‌مند بود تا بتواند مدال طلای مسابقات المپیک آتن سال ۲۰۰۴ را نیز به دست آورد او در مراحل نخست باید با حریفی از اسراییل به مبارزه می‌پرداخت و برای آنکه با حریف اسراییلی خود رو به رو نشود به بهانه رعایت نکردن حد وزن مجاز خود، از دور مسابقات کناره گیری کرد. آرش میراسماعیلی که انتخاب اول مجله آمریکایی اسپورتس ایلستریتد (Sports Illustrated) برای کسب مدال طلا در رشته جودو بود، حاضر به انجام مسابقه با ایهود واکس جودوکار اسرائیلی نشد و بنابر قانون المپیک، از دور مسابقات حذف شد.محمد خاتمی رئیس جمهور وقت ایران در واکنش به کار آرش میراسماعیلی گفت: «این عمل آرش، در تاریخ افتخارات ایران ثبت می‌شود!» در ۸ سپتامبر، دولت ایران در مراسمی که از تلویزیون رسمی ایران پخش می‌شد، به هر یک از دو طلایی اردوی ایران در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۴ و همچنین آرش میراسماعیلی، مبلغی معادل ۱۲۵٬۰۰۰ دلار آمریکا جایزه نقدی پرداخت کرد. میراسماعیلی این کار خود را دفاع از مردم فلسطین و محکوم کردن اسراییل اعلام کرد. مقامات سیاسی ایران به شدت از این کار میراسماعیلی حمایت کردند و خبرگزرای ایرنا به نقل از محمد خاتمی رئیس جمهور وقت ایران نوشت که این اقدام در تاریخ افتخارات ایرانیان ثبت خواهد شد و این کار آرش میراسماعیلی به اندازه قهرمانی در مسابقات المپیک برای ما ارزش دارد سپس مقرر شد که جایزه ۱۲۵٬۰۰۰ دلاری کسب مدال طلا به آرش میر اسماعیلی اهدا شود. پس از آن محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور جدید، نیز از آرش میراسماعیلی تقدیر کرد و در خصوص میراسماعیلی این چنین گفت:

هر چند میراسماعیلی نتوانست مدال طلا را بدست آورد اما با امتنا از بازی با نماینده رژیم صهیونستی توانست افتخاری ابدی به دست آورد.

غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس ایران هم به میراسماعیلی تبریک گفت و از تصمیم شجاعانه اش قدردانی کرد و گفت کناره‌گیری شما از این مسابقات به خاطر مردم فلسطین بود و مطمئناً موقعیت خود را در دل‌های مسلمانان ارتقاء دادید.

جیرولامو جیووینازو

جیرولامو جیووینازو متولد دهم سپتامبر ۱۹۶۸ میلادی دارنده مدال های نقره در المپیک آتلانتا و برنز المپیک سیدنی می باشد جودوکار ایتالیایی که سابقه سرمربیگری تیم ملی جودو جمهوری اسلامی ایران را در کارنامه حرفه ای خود دارد ، در ورزش کشور بیشتر با نام اختصاری «جیرو» شناخته می‌شود .

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.