خانه » دانشنامه » مذهبی » صوتی » دانلود مناجات شهید چمران به صورت صوتی

دانلود مناجات شهید چمران به صورت صوتی

امتیاز شما به این پست !

chamran - دانلود مناجات شهید چمران به صورت صوتی

دانلود مناجات شهید چمران

سخن گفتن از شهيدي با ابعاد گوناگون، ‌از اسوه ‏اي كه جمع اضداد بود، از آهن و اشك، ‌از شير بيشة نبرد و عارف شب‏هاي قيرگون، از پدر يتيمان و دشمن سرسخت كافران بسيار سخت بلكه محال است. دكتر مصطفي چمران در سال 1311 در تهران، خيابان پانزده خرداد، بازار آهنگرها، سرپولك متولد شد.

وي در همة دوران تحصيل شاگرد اول بود. در سال 1337 با استفاده از بورس تحصيلي شاگردان ممتاز به امريكا اعزام شد و پس از تحقيقات‏ علمي در جمع معروف‏ترين دانشمندان جهان در دانشگاه كاليفرنيا و معتبرترين دانشگاه امريكا بركلي- با ممتازترين درجة علمي موفق به اخذ دكتراي الكترونيك و فيزيك پلاسما گرديد. دكتر چمران با پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران، بعد از 23 سال هجرت، به وطن باز مي‏ گردد. همه تجربيات انقلابي و علمي خود را در خدمت انقلاب مي‏ گذارد؛ خاموش و آرام ولي فعالانه و قاطعانه به سازندگي مي‏ پردازد و همة تلاش خود را صرف تربيت اولين گروه‏هاي پاسداران انقلاب در سعدآباد مي‏ كند. سپس در شغل معاونت نخست‏ وزير در امور انقلاب شب و روز خود را به خطر مي‏ اندازد تا سريع‏تر و قاطعانه‏ تر مسئله كردستان را فيصله دهد تا اينكه بالاخره در قضية فراموش ناشدني پاوه قدرت ايمان و ارادة آهينن و شجاعت و فداكاري او بر همگان ثابت مي‏ گردد. با شروع جنگ تحمیلی به نبرد در جبهه خوزستان پرداخت و سرانجام در سال 1360 در دهلاویه به شهادت رسید.

در ادامه وبسایت ایرانی دیتا مناجات شهید چمران را به صورت صوتی برای دانلود در اختیار شما قرار داده است. امید است مورد پسند شما قرار گیرد.

15 - تلگرام

دیدگاه ها 1 دیدگاه
  1. blank
    سیدامیرحسین میرمنتهایی
    در تاریخ 2023/04/19 :

    این مناجات این شهید بزرگوار این شهیدعالم تاب این خورشید بی تکرار رو زیاد مردم گوش کنید می‌فرمایند خدایا یک لحظه مرا به حال خود وامگذار

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.