خانه » دانشنامه » تاریخی » دانلود رایگان کتاب کامل تاریخ طبری با لینک مستقیم

دانلود رایگان کتاب کامل تاریخ طبری با لینک مستقیم

2/5 - (3 امتیاز)

tabari - دانلود رایگان کتاب کامل تاریخ طبری با لینک مستقیم

دانلود رایگان کتاب کامل تاریخ طبری با لینک مستقیم

تاریخ الرسل و الملوک یا تاریخ الامم والملوک معروف به تاریخ طبری کتابی است به زبان عربی که توسط محمد بن جریر طبری تاریخ‌نگار و محقق مسلمان ایرانی در اواخر سده سوم پس از هجرت به رشته تحریر درآمده‌است. طبری نویسندهٔ مشهورترین، مهم‌ترین و ارزشمندترین مجموعه‌های مفصل تاریخ عمومی اسلام و جهان به شمار می‌آید. طبری این کتاب را پس از پایان تفسیر قرآنش تألیف نمود. این کتاب، تاریخ را از زمان خلقت شروع کرده و سپس به نقل داستان پیامبران و پادشاهان قدیمی می‌پردازد. در بخش بعدی کتاب طبری به نقل تاریخ پادشاهان ساسانی می‌پردازد، و از آنجا به نقل زندگی پیامبر اسلام، محمد می‌پردازد. در این کتاب وقایع پس از شروع تاریخ اسلامی (مقارن با هجرت به مدینه) به ترتیب سال تنظیم شده و تا سال ۲۹۳ هجری شمسی را در بر می‌گیرد.

تاریخ طبری دارای ۱۶ جلد و مرجع عمده تاریخ ایران تا اول سده چهارم هجری است، همچنین این کتاب مأخذ عمده بسیاری از کسانی واقع شده‌است که بعد از طبری به تألیف تاریخ اسلام اهتمام ورزیده‌اند.

تاریخ طبری را ابوعلی بلعمی به فارسی ترجمه و تلخیص کرده‌است و چون از خود مطالب دیگری افزوده‌است و تغییرات دیگری نیز داده‌است، کتاب او نسبتاً تألیفی نو به حساب می‌آید و به نام خود او تاریخ بلعمی نامیده شده‌است.

تاریخ طبری را نیز ابوالقاسم پاینده در سال ۱۳۵۲ ترجمه و توسط انتشارات بنیاد فرهنگ در ۱۵ جلد منتشر نمود. پس از انقلاب این کتاب در ۱۶ جلد توسط انتشارات اساطیر در سالهای ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ چاپ و عرضه شد.

وبسایت ایرانی دیتا جلد اول تا شانزدهم این کتاب تاریخی و با ارزش را با ترجمه ابوالقاسم پاینده برای دانلود در اختیار شما قرار داده است. امید است مورد پسند شما قرار گیرد.

15 - تلگرام

دیدگاه ها 5 دیدگاه
  1. blank
    تسلا
    در تاریخ 2023/03/31 :

    زمانی که به فیلتر برنمیخوری پس یجامیلنگه

  2. blank
    مح
    در تاریخ 2022/08/05 :

    فقط دروغ به نفع ادیان

  3. blank
    نغمه
    در تاریخ 2020/09/01 :

    وقتی خود سایت داره میره قبلا 15 جلد بوده الان 16 جلده پس قطعا سانسور شده است

  4. blank
    اوستا
    در تاریخ 2019/02/03 :

    کاریست بس سترگ وبابتش سپاس افسوس کیفیتش پایین است

  5. blank
    شهداد
    در تاریخ 2019/01/13 :

    اگر سانسورنباشه عالیه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.