خانه » کتاب » تاریخی » دانلود کتاب چنگیزخان اثر هارولد لمب با لینک مستقیم

دانلود کتاب چنگیزخان اثر هارولد لمب با لینک مستقیم

امتیاز شما به این پست !

changizkhan - دانلود کتاب چنگیزخان اثر هارولد لمب با لینک مستقیم

دانلود کتاب چنگیزخان اثر هارولد لمب با لینک مستقیم

 

چنگیزخان مغول با نام اصلی تموچین، خان مغول و سردار جنگی بود که قبایل مغول را متحد ساخت و با فتح قسمت زیادی از آسیا شامل چین، روسیه، ایران و خاورمیانه، و همچنین اروپای شرقی، امپراتوری مغول را پایه‌گذاری کرد. او پدربزرگ قوبلای‌خان اولین امپراتور از سلسله یوان در چین و همچنین هلاکو خان -نخستین ایلخان ایران- بود. در این بخش کتاب چنگیزخان اثر هارولد لمب که بر اساس زندگی این جنگجوی بزرگ که توانست بر منطقه بزرگی از دنیای آن روز تسلط یابد نوشته شده است تقدیم به شما می شود.

هارولد لمب نویسنده آمریکایی این کتاب علاوه بر زبان انگلیسی، به زبان های عربی و چینی نیز مسلط بود و با مسافرت به چین، ایران، روسیه و منطقه خاورمیانه، ماه ها در این ممالک به تحقیق و مطالعه تاریخی و ادبی پرداخت. وی به دانشمندان، شاعران و سخن سرایان ایران علاقه فراوان داشت و قسمتی از عمر خود را به مطالعه درباره تاریخ ایران و زندگینامه شعرا و نویسندگان ایران صرف کرد. او عضو انجمن روابط آمریکا و آسیا و اتحادیه نویسندگان آمریکایی و عضو انجمن ملی خاورمیانه بود.

از هارولد لمب رمان‌های متعددی درباره تاریخ و شخصیت های ایران برجای مانده که کوروش کبیر، حکیم عمرخیام، زندگینامه امیرتیمور، چنگیزخان، اسکندر مقدونی و صلیبی ها از آن جمله است. هارولد لمب سرانجام در نهم آوریل ۱۹۶۲ در ۷۰ سالگی درگذشت.

وبسایت ایرانی دیتا کتاب چنگیزخان اثر این نویسنده بزرگ را با ترجمه غلامحسین قراگوزلو تقدیم به شما کرده است. امید است مورد پسند شما قرار گیرد.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.