خانه » دانشنامه » ورزشی » ورزش های دیگر » دانلود کلیپ تماشایی یوسین بولت در فینال دو 100 متر المپیک 2012 لندن

دانلود کلیپ تماشایی یوسین بولت در فینال دو 100 متر المپیک 2012 لندن

امتیاز شما به این پست !

bolt1 - دانلود کلیپ تماشایی یوسین بولت در فینال دو 100 متر المپیک 2012 لندن

دانلود کلیپ تماشایی یوسین بولت در فینال دو 100 متر المپیک 2012 لندن 

در این پست وب سایت ایرانی دیتا کلیپی زیبا از فینال دو 100 متر المپیک 2012 لندن که یوسین بولت دونده جامییکایی برنده مدال طلای این مسابقات را به گردن آویخت. در ادامه مختصری از زندگی ورزشی یوسین بولت را مشاهده خواهید کرد.

یوسین بولت یا اوسِین بولت  دوندهٔ جامائیکایی دو سرعت و سریعترین انسان جهان است. او رکورددار کنونی و قهرمان المپیک دو ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر دنیاست و به‌همراه هم‌تیمی‌های جامائیکایی‌اش رکورد دو ۴ در ۱۰۰ متر امدادی جهان را در نیز اختیار دارد. بولت نخستین دوندهٔ سرعتی است که شش مدال طلای المپیک را کسب کرده و از سال ۱۹۷۷، که ثبت اتوماتیک زمان دو اجباری شد، تا کنون، نخستین شخصی است که به‌طور همزمان رکورد دو ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر را در اختیار دارد.

بولت نخستین بار رکورد دو ۱۰۰ متر را در ۳۱ مهٔ ۲۰۰۸ در مسابقات جایزه بزرگ ریباک در نیویورک به ۹ ثانیه و ۷۲ صدم ثانیه کاهش داد، که دو صدم ثانیه بهتر از رکورد هموطنش آسافا پاول بود.

بولت در المپیک پکن توانست سه مدال طلا کسب کند و همزمان رکورد دنیا و المپیک را در سه مادهٔ دو ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر و ۴ در ۱۰۰ متر امدادی، بشکند. او در المپیک پکن توانست رکورد دنیا را در ماده ۱۰۰ متر به ۹٫۶۹ ثانیه ترقی دهد. او همچنین موفق شد در ماده ۲۰۰ متر، رکورد ۱۲ ساله مایکل جانسون به میزان ۱۹٫۳۲ ثانیه را شکسته، ۲۰۰ متر را در ۱۹٫۳۰ ثانیه بدود.[۴]او در رقابت چهار در صد متر المپیک ۲۰۰۸ هم، به عنوان سومین دونده تیم ملی جامائیکا دوید و با رساندن چوب به آسافا پاول، به همراه سه هموطن خود رکورد خارق‌العاده ۳۷٫۴۰ متعلق به تیم ملی آمریکا را به میزان ۳۰ صدم ثانیه بهبود بخشیده، به ۳۷٫۱۰ ثانیه رساندند. به این ترتیب، بولت با سه مدال طلا، سه رکورد المپیک و سه رکورد جهان از چین به جامائیکا بازگشت. او در قهرمانی جهانی برلین ۲۰۰۹ مجدداً رکورد دو ۱۰۰ متر و ۲۰۰ جهان را به‌ترتیب به ۹٫۵۸ ثانیه و ۱۹٫۱۹ ثانیه کاهش داد. او در المپیک ۲۰۱۲ لندن هم سه مدال طلای خود را در این سه ماده تکرار کرد و ۱۰۰ متر را ظرف ۹ ثانیه و ۶۳ صدم ثانیه طی کرده و رکورد المپیک را ۶ صدم ثانیه بهبود بخشید. بولت در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ پکن همچون دوره گذشته در سه ماده صاحب گردن آویز طلا شد. در دو ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر بترتیب بازمان های ۹٫۷۹ ثانیه و ۱۹٫۵۵ ثانیه به مدال طلا دست یافت و در دوی ۴ در ۱۰۰ متر امدادی به همراه آسافا پاول،نستا کارتر و نیکل آشمیده با رکورد ۳۷٫۳۶ ثانیه زودتر از سایر تیم‌ها از خط پایان عبور کرد و مدال طلا را به خود اختصاص داد. او این قهرمانی ها را در سن 29 سالگی بدست آورد

یوسین بولت نخستین دوندهٔ جوان (۱۸ تا ۱۹ سال) بود که توانست ۲۰۰ متر را زیر ۲۰ ثانیه بدود. این ثبت رکورد در مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۲۰۰۴ انجام شد که در آن بولت با زمان ۱۹٫۹۳ ثانیه، با شکستن رکورد جوانان جهان، که در اختیار روی مارتین قرار داشت، توانست رکورد این ورزشکار آمریکایی را بهبود بخشد.

رکورد شخصی او در ۴۰۰ متر نیز ۴۵٫۲۸ ثانیه است.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.