خانه » دانشنامه » آموزشی » رشته حسابداری » بودجه بندی سرمایه ای

بودجه بندی سرمایه ای

امتیاز شما به این پست !

capital. - بودجه بندی سرمایه ای

بودجه بندی سرمایه ای

بودجه بندی سررمایه ای یکی از مباحث حسابداری مدیریت و مدیریت مالی است.در واقع بودجه بندی سرمایه ای برای دانشجویان حسابداری اهمیت ویژه ای دارد. چون یکی از سرفصل درس های حسابداری صنعتی 3 و مدیریت مالی است. این پست به دانلود رایگان با لینک مستقیم یک فایل پاورپوینت جزوه آموزشی بودجه بندی سرمایه ای با مثالی جامع از یک شرکت اختصاص یافت.

مفهوم و تعریف بودجه بندی سرمایه ای
تعیین مقدار هزینه و درآمد داراییهای سرمایه ای و انجام تجزیه و تحلیلهای لازم به منظور انتخاب نوع این داراییها را بودجه بندی سرمایه‌ای می گویند.
فرایند بودجه بندی سرمایه ای
معمولا در تمامی شركتها فهرستی از طرحها جهت انجام هزینه های سرمایه ای توسط مدیران میانی و عملیاتی به مدیران عالی پیشنهاد می شود. پس از انجام بررسی های لازم و بحثهای طولانی بین این مدیران و مدیران رده های بالاتر برخی از این طرحها انتخاب و سپس بودجه سرمایه ای تهیه و جهت تصویب به هیأت مدیره ارائه می گردد. طی نمودن این فرایند، نیازمند پیش بینی وجوه مورد نیاز جهت اجرای طرحها و همچنین پیش بینی درآمدها و هزینه های اجرای طرح (جریانات نقدی حاصل از طرح) می باشد.
نحوه محاسبه جریانات نقدی حاصل از طرحهای سرمایه گذاری
بكارگیری هركدام از روشهای مختلف ارزیابی طرح های سرمایه گذاری مستلزم محاسبه جریانات نقدی حاصل از طرحهای سرمایه گذاری می باشد. برای آشنایی با این موضوع به مثال زیر توجه نمایید.
هزینه تامین منابع مالی مورد نیاز (برای مثال بهره وامها و سود سهام پرداختی برای تامین مالی طرح) نباید در محاسبه جریانات نقدی طرح مد نظر قرار گیرد زیرا این نوع هزینه ها در قالب نرخ هزینه سرمایه لحاظ خواهد شد.

برای دانلود پروژه های آماده اکسل و اکسس، مقالات ترجمه شده و افته خاص و مطالب کمیاب حسابداری کلیک کنید .

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 500 کیلوبایت
  • فرمت: ZIP & PPTX
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.