خانه » دانشنامه » مذهبی » صوتی » دانلود گلچین مداحی سید محمد جواد ذاکر طباطبایی

دانلود گلچین مداحی سید محمد جواد ذاکر طباطبایی

امتیاز شما به این پست !

zaker - دانلود گلچین مداحی سید محمد جواد ذاکر طباطبایی

دانلود گلچین مداحی سید محمد جواد ذاکر طباطبایی

در این پست از سایت ایرانی دیتا اختصاص دارد به مداحی سید محمد جواد ذاکر که یکی از مداحان معروف ایران بوده است. دوستانی که اهل مداحی باشند و چه نباشند ایشان رو به خوبی می شناسند. بهتر کمی درباره سید محمد جواد ذاکر بدانیم. برای دانلود مداحی و خلاصه زندگی سید ذاکر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

مير محمد جواد ذاکر طباطبایی که با نام سید جواد ذاکر نیز شناخته شده‌است (زاده ۳۱ شهریور ۱۳۵۵ در فيرورق – ۱۶ تیر ۱۳۸۵)، یکی از مداحان مشهور ترک‌زبان ایرانی بود. پدر سيدجواد خود از روحانيون و روضه خوانهاي مورد احترام فيرورق بود. مادرش را در سه سالگي از دست داد. در عنفوان جواني به قم آمد و در مدرسه رضوي قم به تحصيل علوم ديني پرداخت ولي بعد از حدود ٧ سال به دلايل خاص مجبور به ترك حوزه علميه شد. او بيشتر در شهر كاشان مداحي ميكرد. مدتي كوتاه در اصفهان زندگي و سپس به كاشان رفت ولي در نهايت بخاطر ارادت شديد به فاطمه معصومه به قم برگشت و در همانجا ساکن شد.

او در اشعار خود بيشتر به مدح اهلبيت مي پرداخت و اكثر اشعارش را از شعراي نامدار و عارف ايراني انتخاب مي كرد. حميدرضا عليمي كه در كنار او مداحي ميكرد ميگويد : شيوهء تلفيق روضه خواني فارسي با روضه خواني آذري و همچنين ارادت عاشقانه او به اهل بيت موجب شده بود مداحي او خاص باشد.عليرغم مخالفت بعضي از روحانيون با نوع خواندنش بسياري از جوانهاي ايراني تحت تاثير او به سمت هياتهاي مذهبي جذب شوند. همچنين شيعيان كشورهاي ديگر نيز به دليل سبك خاص و جذاب مداحيش او را ميشناسند.

در سال ۱۳۸۵ بیماری سرطان او به اوج رسید و وی در اوایل خرداد ماه، در اثر از کارافتادن سلولهای مغز، در کُما فرو رفت و بعد از حدود ۴۰ روز در ساعت ۲ بامداد شانزدهم تیر ماه ۱۳۸۵ درگذشت. مراسم تشييع او بسيار باشكوه برگزار شد. او در قبرستان نو روبروي حرم فاطمه معصومه سلام الله عليها در كنار رسول ترك به خاك سپرده شد.

 

برای دانلود مداحی و نوحه های قدیمی و ماندگار اینجا را کلیک کنید .

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 19.50 مگابایت
  • فرمت: MP3
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.