خانه » دانشنامه » آموزشی » دانلود کتاب تحلیل مکانیک و آنالیز کامپوزیت ها

دانلود کتاب تحلیل مکانیک و آنالیز کامپوزیت ها

امتیاز شما به این پست !

comp - دانلود کتاب تحلیل مکانیک و آنالیز کامپوزیت ها

Mechanics And Analysis Of Composite Materials

کامپوزیت مخلوط فیزیکی از دو یا چند ماده مختلف است که این مواد خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خودرا حفظ کرده و مرز مشخصی را با یکدیگر تشکیل می دهند. این مخلوط در مجموع و با توجه به برخی معیارها، خواص بهتری از هریک از اجزای تشکیل دهنده خودرا دارا می باشد.

کامپوزیت (ماده مرکب یا چندسازه) بصورت زیر تعریف می‌شود:ماده کامپوزیتی به ماده‌ای اطلاق می‌شود که از دو فاز ماتریس و تقویت کننده تشکیل شده باشد و از فاز دوم حداقل به نادازه ۵ درصد استفاده شده باشد. به ترکیب ماتریس با الیاف (یا ماده تقویت کننده) زیر ۵ درصد کامپوزیت گفته میشود.

  • در مهندسی مواد این اصطلاح معمولاً به موادی گفته می‌شود که از یک فاز زمینه (ماتریس) و یک تقویت کننده (پرکننده) تشکیل شده باشند.
  • تعریف انجمن متالورژی آمریکا: به ترکیب ماکروسکوپی دو یا چند مادهٔ مجزا که سطح مشترک مشخصی بین آنها وجود داشته باشد، کامپوزیت گفته می‌شود.

کامپوزیت از دو قسمت اصلی ماتریس و تقویت کننده تشکیل شده‌است. ماتریس با احاطه کردن تقویت کننده آن را در محل نسبی خودش نگه می‌دارد. تقویت کننده موجب بهبود خواص مکانیکی ساختار می‌گردد. به طور کلی تقویت کننده می‌تواند به صورت فیبرهای کوتاه و یا بلند و پیوسته باشد

وبسایت ایرانی دیتا کتاب Mechanics And Analysis Of Composite Materials نوشته واسیلیف و موروزف از انتشارات Elsevier را برای دانلود در اختیار شما قرار داده است. این کتاب برای رشته های گوناگونی مانند مکانیک ، مواد ، عمران ، صنایع و سایر رشته های مشابه مفید می باشد.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.