خانه » کتاب » عمومی » دانلود کتاب خدا بود و دیگر هیچ نبود شهید چمران با لینک مستقیم

دانلود کتاب خدا بود و دیگر هیچ نبود شهید چمران با لینک مستقیم

امتیاز شما به این پست !

20150221 223619 LLS - دانلود کتاب خدا بود و دیگر هیچ نبود شهید چمران با لینک مستقیم

دانلود کتاب خدا بود و دیگر هیچ نبود شهید چمران با لینک مستقیم

کتاب خدا بود و دیگر هیچ نبود اثری است به قلم مهدی چمران که از روی دست نوشته های شهید چمران نگاشته شده است و به گونه ای بخش اعظم آن سیر عرفانی شهید چمران از آمریکا و لبنان تا ایران  را بیان می کند. تاریخ این نگاشته مربوط به تابستان 1959 است که دکتر مشغول تحصیل و تدریس در آمریکا است. اولین دست نگاشته شهید چمران در آن این عبارت است: من تصمیم دارم كه از این به بعد آدم خوبى باشم. 

نوشته های آن شهید بزرگوار بسیار پر شور است و او گاه خداوند را و گاه امام حسین(ع) و ائمه اطهار را و گاه نفس خویش را مخاطب قرار می دهد که همگی حکایت از دل پر درد و روح مشتاق او دارد.

قسمتی از دست نوشته این شهید در این کتاب چنین است:

خدا بود و دیگر هیچ نبود، خلقت هنوز قبای هستی بر عالم نیاراسته بود، ظلمت بود، جهل بود، عدم بود، سرد و وحشتناک، و در دایره امکان هنوز تکیه گاهی وجود نداشت. خدا کلمه بود، کلمه ای که هنوز القاء نشده بود. خدا خالق بود، خالقی که هنوز خلاقیتش مخفی بود.خدا رحمان و رحیم بود، ولی هنوز ابر رحمتش نباریده بود. خدا زیبا بود، ولی هنوز زیبایی اش تجلی نکرده بود. خدا عادل بود، ولی عدلش هنوز بروز ننموده بود. خدا قادر و توانا بود. ولی قدرتش هنوز قدم به حوزه عمل نگذاشته بود. در عدم چگونه کمال و جلال و جمال خود را بنمایاند؟ در سکوت چگونه کلمه زاییده شود؟ در جمود چگونه خلاقیت و قدرت تظاهر کند؟ عدم بود، ظلمت بود، سکوت و جمود و وحشت بود. اراده خدا تجلی کرد، کوه ها، دریاها، آسمان ها و کهکشان ها را آفرید. چه انفجارها، چه طوفان ها، چه سیلاب ها، چه غوغاها که حرکت اساس خلقت شده بود و زندگی با شور و هیجان زائدالوصفش به هر سو می تاخت. درخت ها، حیوان ها و پرنده ها به حرکت درآمدند. جلال، بر عالم وجود خیمه زد و جمال، صورت زیبایش را نمایان ساخت. وکمال، اداره این نظام عجیب را به عهده گرفت. حیوانات به جنب و جوش و پرندگان به آواز درآمدند، و وجود نغمه شادی آغازکرد و فرشتگان سرود پرستش سر دادند…

وبسایت ایرانی دیتا کتاب خدا بود و دیگر هیچ نبود را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد. امید است مورد پسند شما قرار گیرد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 550 کیلوبایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.