خانه » کتاب » ادبیات » دانلود رایگان کتاب پرواز شبانه آنتوان دو سنت اگزوپری

دانلود رایگان کتاب پرواز شبانه آنتوان دو سنت اگزوپری

امتیاز شما به این پست !

parvazshabane - دانلود رایگان کتاب پرواز شبانه آنتوان دو سنت اگزوپری

دانلود رایگان کتاب پرواز شبانه آنتوان دو سنت اگزوپری

پرواز شبانهVol de nuit) دومین رمان نویسندهٔ فرانسوی، آنتوان دوسنت‌ اگزوپری است. این اثر اولین بار در ۱۹۳۱ با مقدمه‌ای از آندره‌ ژید منتشر و تبدیل به یک کتاب پرفروش در سطح جهانی شد. این کتاب پیش از رمان بسیار موفق شازده کوچولو منتشر شد. وقایع داستان در امریکای جنوبی اتفاق می‌افتاد، د‌ر دورانی که هوانوردی تجاری کاری قهرمانانه بود. سنت اگزوپری، که خود در 1929 مدیر پست هوایی آرژانتین بود، ‌در این رمان،‌ گذران زندگی رئیس یک شرکت پست هوایی،‌ به نام ریویر، ‌و گروه خلبانانش را شرح می‌دهد. در رابطه با این کتاب در ۱۹۳۳ فیلمی به کارگردانی کلارنس براون و بازی کلارک گیبل، هلن هیز، میرنا لوی، جان باریمور، لیونل باریمور و رابرت مونتگومری ساخته شد.

این گزارش سنت اگزوپری درباره زندگی خلبانان شرکتهای خطوط هواپیمایی، با هیچ نوع از صنایع ادبی آراست نشده است؛ بلکه تجربه‌ای دریافته را ترسیم می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه سنت اگزوپری و رفیقان هوانوردش حاضر بودند که از تمام دلبستگی‌های زندگی فردی خود دست بشویند تا از آرمانی دفاع کنند که به دیده آنان حقانیت داشت.

داستان

شبی فابیان، خلبان پُست هوایی، در حین پرواز در طوفان گم می‌شود. مدیر وی، ریویر، کم‌کم با وضعیت روبه‌رو می‌شود. او هم باید به همسر فابیان خبر گم‌شدن وی را بدهد و از طرف دیگر باید به ادارهٔ شرکت پُست هوایی ادامه دهد و جان خلبان‌های دیگر را به خطر بیندازد…

جوایز

در سال ۱۹۳۱ این کتاب جایزهٔ فمینا را برد. تا قبل از دریافت این جایزه، آنتوان دو سنت‌اگزوپری آنچنان شناخته‌شده نبود، ولی پس از دریافت این جایزه نام وی بر سر زبان‌ها افتاد.

کتاب حاضر نخستین‌ بار در سال ۱۳۵۲، با همین نام توسط نشر امیرکبیر با ترجمه پرویز داریوش منتشر شد. به تازگی نیز نرگس سنیبری این کتاب را بار دیگر به همراه کتاب دیگر این نویسنده با نام شازده کوچولو به فارسی ترجمه کرده است.

وبسایت ایرانی دیتا ترجمه پرویز داریوش از این کتاب بسیار زیبا را برای دانلود شما قرار داده است. امید است مورد پسند شما قرار گیرد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 1.6 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.