خانه » کتاب » تاریخی » دانلود کتاب انقلاب آمریکا از مجموعه تاریخ برای نوجوانان اثر جات گویات

دانلود کتاب انقلاب آمریکا از مجموعه تاریخ برای نوجوانان اثر جات گویات

امتیاز شما به این پست !

americanrevolution - دانلود کتاب انقلاب آمریکا از مجموعه تاریخ برای نوجوانان اثر جات گویات

دانلود کتاب انقلاب آمریکا از مجموعه تاریخ برای نوجوانان نوشته جات گویات

کتاب انقلاب آمریکا شانزدهمین قسمت از سری مجموعه تاریخ برای نوجوانان می باشد که در توسط جات گویات نوشته شده است. این کتاب در سال 1359 توسط باجلان فرخی ترجمه و توسط انتشارات مازیار منتشر شده است. انقلاب آمریکا (به انگلیسی: American Revolution) مجموعه رویدادها و اندیشه‌ها و تغییراتی است که منجر به جدائی سیزده ایالت آمریکای شمالی از بریتانیا و تأسیس ایالات متحدهٔ آمریکا گردید. اولین درگیری‌ها از شهر بوستون شروع شد که به دنبال شدت عمل پادشاهی انگلستان به سرعت گسترش یافت. در ۱۷۶۵ در نیویورک کنگره‌ای متشکل از ۹ مستعمره نشین تشکیل شد که سران این مستعمره نشین‌ها در این کنگره برای اقدام علیه انگلیس هم پیمان شدند و در مه ۱۷۷۵ رهبران مستعمره نشین از مردم درخواست کردند که برای مبارزه با اشغالگران آماده شوند.

از لحاظ سیاسی، خاستگاه انقلاب آمریکا را باید در درگیری‌های طولانی مدت بین بریتانیا و فرانسه در آمریکای شمالی بین سالهای ۱۷۵۴ و ۱۷۶۳ جستجو کرد. پس از این جنگ‌ها و وضع مالیات‌های سنگین از سوی جورج سوم پادشاه بریتانیا، سیزده مستعمره نشین آمریکا اعلام کردند تا زمانی که نمایندگانی از ایشان در پارلمان انگلیس حضور نداشته باشد و بر وضع قوانین و مالیات‌ها نظارتی نکند، از قوانین مالی و تجاری بریتانیا اطاعت نخواهند کرد و تجارت با سرزمین مادری را تحریم خواهند نمود. پارلمان در پاسخ با بیان اینکه مستعمره نشین‌ها در سراسر دنیا شرکتهای تجاری متعلق به بریتانیا هستند، و پارلمان بریتانیا برای وضع قوانین و مالیات‌ها از ساکنان مستعمره نشین‌ها اجازه نمی‌گیرد، درخواست مستعمره نشین‌های آمریکا را رد کرد.

به نظر اقتصاددان مائوئیست سمیر امین، انقلاب آمریکا، با وجود تحلیل‌هایی که از آن می‌شود، بیشتر نبردی برای دستیابی به استقلال و خارج شدن از سلطهٔ امپراتوری انگلستان بود و چندان به دلایل اجتماعی صورت نگرفت. مستعمره‌نشینان آمریکایی، در قیام خود علیه پادشاهی انگلیس، ابداً نمی‌خواستند روابط اقتصادی و اجتماعی خود را دگرگون سازند؛ آنها خواستار آن بودند که از آن پس دیگر منافع خود را با طبقهٔ حاکمهٔ کشور مادر تقسیم نکنند. به این ترتیب، هدف از کسب قدرت ایجاد جامعه‌ای متفاوت با رژیم مستعمراتی پیشین نبود، بلکه نوعی جداسازی منافع بود.

فیلسوف انگلیسی توماس پین دلیل انقلاب آمریکا را نبرد برای حفظ آمریکا به عنوان پناهگاه آزادی و مقاومت عقل سلیم آدمی در برابر تهدیدهای خودکامگان می‌دانست. پین می‌گوید انقلاب آمریکا بر این اساس شکل گرفت که دولت یک قرارداد اجتماعی بین مردم است و نه یک حاکمیت ذاتی که از سوی خدا به کسی اهدا شده باشد.

این کتاب با نثری ساده و روان به بیان توضیح چگونگی این انقلاب و حوادث مرتبط با آن می پردازد. وبسایت ایرانی دیتا این کتاب را با لینک مستقیم و به صورت رایگان برای دانلود شما قرار داده است. امید است مورد پسند شما قرار گیرد.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.