خانه » کتاب » تاریخی » دانلود کتاب سینوهه پزشک مخصوص فرعون

دانلود کتاب سینوهه پزشک مخصوص فرعون

امتیاز شما به این پست !

sin21 - دانلود کتاب سینوهه پزشک مخصوص فرعون

دانلود کتاب سینوهه پزشک مخصوص فرعون

کتاب سینوهه پزشک مخصوص فرعون نام داستانی به قلم میکا والتاری نویسنده فنلاندی است. این کتاب که مهمترین اثر نویسنده‌است، بر اساس وقایع دوران فرعون آخناتون نوشته شده‌است. کتاب توسط ذبیح الله منصوری به فارسی ترجمه شده است.

این کتاب توسط ذبیح‌الله منصوری و دکتر احمد بهپور به فارسی ترجمه شده است. گرچه سبک ذبیح اله منصوری ترجمه-تالیف بوده است. فیلمی نیز بر اساس این کتاب در سال ۱۹۵۴ ساخته شده‌است. در مقدمه دکتر احمد بهپور می خوانیم: در مورد این که سینوهه شخصیتی است واقعی یا افسانه ای چیزی دانسته نشد، شاید او نیز همانند «یل سیستان» باشد که فردوسی بزرگ از او «رستم داستان» را ساخته است….

خلاصه داستان کتاب سینوهه:

این داستان درباره شخصیتی است که در هنگام تولد او را در یک سبد دست باف گذاشته و به رود نیل سپرده اند و خانواده ای فقیر او را یافته و به فرزندی بزرگ می کنند. سینوهه در ادامه به مقام کاهنی و پزشکی (مخصوصِ فرعون) می رسد و سفر هایی را به بابل و سوریه و کناره دریای مدیترانه می کند.در طول این سفر با رخدادهای گوناگون روبه رو مشود.در بازگشت به مصر برای نجات مصر از حرفه پزشکی خود استفاده مکند.در میانه های داستان او به هویت راستین پدر و مادرش پی میبرد. یکی از ویژگی های بارز این کتاب، توصیف دقیق نحوه زندگی و اوضاع اجتماعی کشورهای مصر، سوریه، بابل، هیتی ، میتانی در دوران آخناتون است.که در میان سال های 1334-1351 پیش از زادروز مسیح میزیسته است.

وبسایت ایرانی دیتا کتاب  سینوهه پزشک مخصوص فرعون نوشته میکا والتاری و ترجمه ذبیح الله منصوری را برای دانلود در اختیار شما قرار می دهد. امید است مورد پسند و رضایت شما قرار گیرد.

15 - تلگرام

دیدگاه ها 1 دیدگاه
  1. blank
    F
    در تاریخ 2021/06/04 :

    حیف که نمیشه خوندش از بس فشرده و ریز و کم رنگ نوشته شده و خطوطش خیلی طولانی ان 😐 شما که زحمت تهیه کردنشو میکشید لااقل طوری باشه که آدم بتونه بخونه.. حیف

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.