خانه » فیلم » دانلود مستند شکارچیان عسل در نپال

دانلود مستند شکارچیان عسل در نپال

امتیاز شما به این پست !

دانلود مستند شکارچیان عسل در نپال

در این بخش وبسایت ایرانی دیتا مستند شکارچیان عسل در نپال را برای دانلود در اختیار شما قرار می دهد. در این مستند اهالی بومی قسمتی از نپال مشاهده می شوند که در کوه ها و دره های پر خطر به دنبال عسل طبیعی و وحشی می روند و با قبول مخاطرات آن این معجزه طبیعت را بدست می آورند. عسل منطقه کاسکی در مرکز نپال که از زنبورهای وحشی کوه‌پایه‌های هیمالیا تهیه می‌شود، دارای شهرتی بین‌المللی است. 

عَسَل که آن را به فارسی اَنگَبین یا انگُبین یا اَنگُوینگویند، مایعی شیرین و گران‌رو است که زنبورعسل از شهد گل‌ها تولید می‌کند.

عسل به طور کلی یک ترکیب محلول در آب بسیار غلیظ قندی است. مهم‌ترین قندهای عسل فروکتوز، گلوکز و ساکاروز هستند. در مجموع یک کیلوگرم عسل ۳۲۵۰ کالری حرارت و انر‍‍‍‍‍ژی دارد. عسل به لحاظ داشتن برخی مواد تخمیری در تبادلات غذایی و کمک به هضم غذا بالاترین مرتبه را در میان غذاها دارد، از این دسته مواد می‌توان به آمیلاز، اینورتاز، کاتالاز و پراکسیداز اشاره کرد. تعدادی از ویتامین‌های اصلی هم در عسل وجود دارند، اما مقدار آن‌ها قابل توجه نیست. میزان املاح معدنی در انواع مختلف عسل متفاوت است و عسل‌های تیره املاح معدنی بیشتری دارند که مهم ترین آن‌ها کلسیم، پتاسیم، سدیم، منگنز، آهن، مس، فسفر، منیزیم و گوگرد است. عسل دارای انواع پروتئین، اسیدهای آمینه، اسیدهای آلی مثل اسید فرمیک و مشتقات کلروفیل و مقداری آنزیم و رایحه‌های معطر است.

بسیاری از پژوهشگران تأکید دارند که عسل حاوی عوامل قوی ضدمیکروب و نیز حاوی هورمون‌های نباتی و هورمون‌هایی از مشتقات استروژن است. مصرف عسل برای کودکان زیر دو سال به دلیل ایجاد سم بوتولینم، خطرناک است.

در ادامه وبسایت ایرانی دیتا شما را به دیدن این مستند دیدنی با کیفیت عالی دعوت می کند.

15 - تلگرام

دیدگاه ها 1 دیدگاه
  1. blank
    بیتا
    در تاریخ 2015/05/26 :

    حسین خیلی دوست دارم عاشقتم salari

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.