خانه » کتاب » ادبیات » دانلود کتاب دیوان اشعار خواجوی کرمانی در قالب PDF

دانلود کتاب دیوان اشعار خواجوی کرمانی در قالب PDF

امتیاز شما به این پست !

divan khajo - دانلود کتاب دیوان اشعار خواجوی کرمانی در قالب PDF

دانلود کتاب دیوان اشعار خواجوی کرمانی در قالب PDF

خواجوی کرمانی که نام اصلی و کامل او کمال‌الدین ابوالعطاء محمودبن علی‌بن محمود بود در سال 689 هجری قمری در کرمان متولد شد و در سال 752 هجری قمری در شیراز درگذشت. او یکی از شاعران معروف غزل سرا در نیمه اول قرن هشتم هجری قمری در ادبیات ایران است. او که به نخل بند شاعران ملقب است در غزل از سنایی غزنوی و در مثتوی و حماسه سرایی از سبک فردوسی توسی تقلید می کرد. دیوان اشعار خواجوی کرمانی مخصوصاً دیوان غزلیات او سرشار از مضامین عرفانی است. نکته مهم اینکه او در سرودن غزل عرفانی پیشرو حافظ بود .

او علاوه سرودن غزل عارفانه، شعرهایی با مضمون اجتماعی و اخلاقی نیز می سرود. او در ریاضیات، طب و هیئت نیز صاحب نظر بود. خواجو اشعار زیادی در مدح دوازده امام نیز دارد. او شاعر دوازده امامی است و خود را مادح آل حیدر معرفی می کند. چون فرزندان علی علیه السلام را ستایش میکند. در مورد زندگی نامه این شاعر گرانقدر می توانید از کتاب تاریخ ادبیات 2 سال سوم دبیرستان رشته ادبیات و علوم انسانی استفاده کنید .

این پست ادبیاتی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم کتاب دیوان اشعار و غزلیات خواجوی کرمانی (نخل بند شاعران) در قالب پی دی اف اختصاص یافت .

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.