خانه » دانشنامه » آموزشی » دانشگاهی » جرم انگاری سهم خواری در حقوق جزای پزشکی – PDF

جرم انگاری سهم خواری در حقوق جزای پزشکی – PDF

امتیاز شما به این پست !

Criminal low - جرم انگاری سهم خواری در حقوق جزای پزشکی - PDF

جرم انگاری سهم خواری در حقوق جزای پزشکی – PDF

یکی از مسائل جدید در حوزه حقوق جزایی در زمینه پزشکی امکان سوءاستفاده پزشکان از اعتماد بیماران است. مثلاً ممکن است بیمار به جای تقبل هزینه اندک برای درمان، به خاطر دستور پزشک هزینه هنگفتی را متقبل شود. جرم انگاری همیشه بر مبنای ترجیح حقی بر حق دیگر می باشند و اساساً حقوق کیفری یا حمایت از ارزشهای بنیادین هر جامعه از طریق برقراری ضمانت اجراهای کیفری ایفای نقش می نماید. در همین راستا مقاله ای جهت مطالعه برای دانشجویان رشته حقوق و رشته های مرتبط و همه علاقمندان آماده دانلود شده است .

چکیده مقاله

سهم خواري در پزشکي، جلوه بارز نقض حقوق بيمار از سوي پزشک، نقض اصل حسن نيت در رابطه بين پزشک و بيمار و تفوق منافع مالي پزشک در روند درمان و بهبود بيمار مي باشد. در رابطه پزشک و بيمار مساله اين است که آيا سوء استفاده پزشک از اعتماد بيمار يا فقدان آگاهي وي که تجلي آن را مي توان در سهم خواري در پزشکي مشاهده نمود، مي تواند ضرورت جرم انگاري سهم خواري در پزشکي را توجيه نمايد؟ در واقع، محل نزاع درباره دوران امر بين جرم انگاري يا جرم زدايي از سهم خواري در پزشکي مي باشد. برخي از بيماران وادار به تقبل هزينه هاي هنگفت براي درمان خود، آن هم بدون آنکه ضرورت پزشکي ايجاب کند، مي شوند. لذا نگارندگان مي کوشند در اين نوشتار از رهگذر بررسي دلايل موافقان و مخالفان جرم انگاري سهم خواري در پزشکي، ضرورت حمايت کيفري از حقوق بيماران را تبيين نمايند. سپس اين نوشتار به عناصر متشکله جرم سهم خواري در پزشکي پرداخته و ضوابط و مولفه هاي لازم جهت تحقق جرم مزبور را از منظر آموزه هاي حقوق جزاي پزشکي مورد بررسي قرار مي دهد.

كليد واژه: سهم خواري در پزشکي، حقوق جزاي پزشکي، جرم زدايي، جرم انگاري

نویسندگان : نسریت مهرا، امیر سماواتی پیروز، محمود عباسی

این پست آکوزشی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم مقاله جرم انگاری سهم خواری در حقوق جزای پزشکی در قالب فایل پی دی اف اختصاص یافت .

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.