خانه » دانشنامه » ورزشی » کشتی » دانلود کلیپ کشتی امیرضا خادم در مسابقات 1994 استانبول

دانلود کلیپ کشتی امیرضا خادم در مسابقات 1994 استانبول

امتیاز شما به این پست !

amirreza khadem - دانلود کلیپ کشتی امیرضا خادم در مسابقات 1994 استانبول

دانلود کلیپ کشتی امیرضا خادم در مسابقات 1994 استانبول

سایت ایرانی دیتا کلیپ کشتی امیررضا خادم و جاستین عبدو کانادایی را برای دانلود در اختیار دوستان قرار داده است. امیر رضا خادم کشتی گیر دهه 70 و 80 تیم ملی کشتی است. او دو برنز مسابقات المپیک 1992 بارسلون و 1996 آتلانتا را دارد. زندگینامه ورزشی او به قرار زیر است:

امیررضا خادم نخستین بار در المپیک ۱۹۸۸ سئول در ۱۸ سالگی به عضویت تیم ملی در وزن ۶۸ کیلوگرم درآمد، وی در این مسابقات چهار دور در جدول باقی‌ماند و با شکست از آرسن فادزائف از شوروی (قهرمان مسابقات) حذف شد. در مسابقات قهرمانی جهان ۱۹۸۹ مارتینی سوئیس به مقام پنجم رسید. سال بعد در مسابقات جهانی ۱۹۹۰ توکیو به وزن ۷۴ کیلو رفت و به مدال برنز دست یافت و در مسابقات جهانی کشتی ۱۹۹۱ وارنا با پیروزی بر کنی ماندی (قهرمان المپیک ۸۸ و جهانی ۸۹) به مدال طلا رسید. مدال طلای او با پیروزی بر حریف آمریکائی در فینال بازتاب گسترده‌ای در ایران داشت و تصویر بارانداز منجر به پیروزی او در این مسابقه تا سال‌ها از تصاویر برگزیده تلویزیونی قبل از پخش برنامه‌ها و اخبار ورزشی در ایران بود. او در همین سال در دهلی نو مقام دوم مسابقات قهرمانی آسیا (پس از پارک جانگ سون از کره جنوبی) را به دست آورد.

امیر خادم در سال ۱۹۹۲ در مسابقات قهرمانی آسیا در تهران بر سکوی نخست ایستاد و در همین سال در المپیک بارسلون با یک باخت به پارک جانگ سون به مدال برنز المپیک رسید. در مسابقات جهانی تورنتو ۱۹۹۳ به وزن ۸۲ کیلو رفت و در دور دوم مقابل «دووراک» کشتی‌گیر مجارستانی درحالیکه ۳-صفر جلو بود در هنگام اجرای بارانداز با بدل‌کاری حریف ضربه فنی شد و حذف گردید. در مسابقات جهانی ۱۹۹۴ استانبول بعد از دو پیروزی بر المادی جبرائیلف از قزاقستان (قهرمان جهان در سال ۸۹ و نایب‌قهرمان المپیک بارسلون) و کشتی‌گیری از کره جنوبی، در دور سوم درحالی‌که از صباح‌الدین اوزترک از ترکیه (قهرمان مسابقات و قهرمان سال قبل) ۵-صفر جلو بود، ۵-۵ مساوی شد و با رأی داوران حذف گردید. او در همین سال موفق شد مدال طلای بازی‌های آسیایی هیروشیما را تصاحب کند. در مسابقات جهانی ۱۹۹۵ آتلانتا هفتم شد و در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا یک بار دیگر مدال برنز المپیک را بر گردن انداخت، او در این مسابقات پس از شکست از حاجی‌مراد ماگومدوف از روسیه در بازی رده‌بندی صباح‌الدین اوزترک را شکست داد و پس از مسابقات کناره‌گیری خود از کشتی را اعلام کرد.

خادم در سال ۱۳۷۶ به عنوان مدیر تیم‌های ملی کشتی ایران انتخاب شد و در این پست قهرمانی کشتی جهان در سال ۱۹۹۸ در تهران را با ۳ طلا، ۲ نقره و ۱ برنز به‌دست آورد. این اولین قهرمانی جهان کشتی ایران پس از ۳۳ سال بود.

خادم پیش از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی دوباره به صحنه کشتی برگشت و با موفقیت در مسابقات انتخابی در چهارمین حضور خود در المپیک به مقام چهارم رسید. او پس از آن ریاست فدراسیون کشتی ایران را برعهده گرفت و تیم ملی کشتی آزاد ایران در زمان مسئولیت او، چهارمین قهرمانی جهان خود را در مسابقات جهانی ۲۰۰۲ تهران به دست آورد. وی قبل از المپیک ۲۰۰۴ آتن در حالی‌که نمایندگی مجلس را بر عهده داشت به روی تشک کشتی برگشت. خادم، علی‌رغم اعتراض برخی سیاست‌مداران و همکاران او در مجلس که معتقد بودند حضور یک نماینده مجلس با دوبنده بر روی تشک کشتی به شأن او لطمه می‌زند، به تلاش خود برای پنجمین حضور در المپیک (که یک رکورد در ورزش ایران محسوب می‌شد) ادامه داد اما پس از شکست مقابل مجید خدایی در یک تورنمنت بین‌المللی در ترکیب تیم ملی قرار نگرفت و برای همیشه به ورزش حرفه‌ای خاتمه داد.

وی دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دکترای مدیریت دولتی (گرایش منابع انسانی) است . هم‌چنین، عضو هيئت علمی دانشگاه شهيد بهشتی می‌باشد .

او هم اکنون  مـعـاون حـقـوقـی، پـارلـمـانـی و امـور اسـتـان‌های وزارت ورزش و جـوانـان در دولـت یـازدهـم  ریـیـس کمـیـسـیون اصلـی موضـوع مـاده 5 قانـون اجازه تأسـیس باشـگاه‌هـای ورزشـی و ورزشگـاه‌ها، نمایـنده تـام‌الاختـیار وزیـر ورزش بـرای پیگیری فرآیند خصوصی‌سازی و واگذاری شرکت‌های فرهنگی و ورزشی استقلال و پرسپولیس، کارشـناس خبـره فدراسـیون کشـتی می باشد.

امیر خادم در سال ۱۳۸۲ نامزد انتخابات مجلس هفتم در تهران شد و در فهرست آبادگران قرار گرفت و به عنوان نفر سوم وارد مجلس شد. اما در انتخابات مجلس هشتم در اسفند ۱۳۸۶ در فهرست اصلی جناح راست (جبهه متحد اصولگرایان) جای نداشت و نفر شصتم انتخابات شد او در تیر ۱۳۸۸ مدعی تقلب در این انتخابات شد و گفت: «زمانی که از سوی وزارت کشور آمار آراء موجود در صندوق‌ها را دریافت کردم متوجه شدم حتی صندوق‌هایی که اعضای ۱۰ نفری خانواده خودم در آنجا رای داده بودند و یا در مسجد محل سکونتم در گزارش صندوق‌های وزارت کشور تعداد آراء من صفر ثبت شده بود!»

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 41 مگابایت
  • فرمت: MP4
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.