خانه » دانشنامه » تاریخی » دانلود مستند تاریخچه پرواز و هوانوردی به صورت مستقیم

دانلود مستند تاریخچه پرواز و هوانوردی به صورت مستقیم

امتیاز شما به این پست !

دانلود مستند تاریخچه پرواز و هوانوردی به صورت مستقیم

تمایل انسان به پرواز مربوط میشود به زمانی که انسانهای ماقبل تاریخ برای اولین بار پرندگان در حال پرواز را مشاهده کردند. تاریخ مدرن هوانوردی نشاندهنده تمایلات گسترده ای از این نوع میباشد. طراحان هواپیماها همواره سعی کرده اند که هواپیماهائی طراحی کنند که بتوانند هرچه سریعتر و بالاتر پرواز کنند، و همچنین راحتتر قابل کنترل باشند. به همین علت روند طراحی موتور هواپیماها به گونه ای بوده است که طراحان به ساختن موتورهای یکپارچه و با قدرت بالاتر اقدام کرده اند، که این تلاش با ساخت موتورهای بخار آغاز شد و در ادامه به ساختن موتورهای جت و موشک ختم گردیده است.

در ادامه این راه هواپیماها به گونه ای ساخته میشوند که هر چه بیشتر بتوانند مقاومت هوا را خنثی کرده و حتی الامکان در عین حالی که بدنه آنها مقاومتر و سختر ساخته میشوند جنس مواد بکار گرفته شده از آلیاژهای سبکتر نیز باشند. در ابتدا بدنه هواپیما از جنس کرباس و چوب ساخته میشد. امروزه هواپیماها از فلز آلومینیوم، و بطور روزافزونی از الیاف کربن ( carbon fiber )، بدلیل سبک و مقاوم بودن، ساخته میشوند.

روشهای کنترل هواپیماها نیز پیشرفتهای قابل ملاحظه ای داشته است. در ابتدا هواپیماهای اولیه، بخصوص هواپیماهای بدون موتور ( gliders )، به وسیله حرکت دادن کل بدن، و یا حرکت دادن بالها، کنترل میشدند (Wright brothers ). در حال حاظر هواپیماهای مدرن و پیشرفته عمدتا توسط رایانه ( computers ) کنترل میشوند، هواپیماهائی نظیر اف- صدوهفده ( F-117 ) که اگر با رایانه کنترل نشوند قادر به پرواز نخواهند بود.

پرواز در فضا تا قبل از اختراع موشک ممکن نبود. فضاپیماها با موتور موشکی می‌توانند فراتر از جو زمین پرواز کنند.

در این بخش وبسایت ایرانی دیتا مستند جذاب و دیدنی سال های پرواز و تاریخچه هوانوردی را با کیفیت متوسط برای دیدن شما آماده کرده است. امیدواریم که از دیدن آن لذت ببرید.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.