خانه » کتاب » عمومی » دانلود کتاب ژرفنا (جاده ای به سوی اسکله ویگان) اثر جورج ارول به صورت PDF

دانلود کتاب ژرفنا (جاده ای به سوی اسکله ویگان) اثر جورج ارول به صورت PDF

امتیاز شما به این پست !

Zharfna - دانلود کتاب ژرفنا (جاده ای به سوی اسکله ویگان) اثر جورج ارول به صورت PDF

دانلود کتاب ژرفنا (جاده ای به سوی اسکله ویگان) اثر جورج ارول به صورت PDF

نام کتاب: ژرفنا – جاده ای به سوی اسکله ویگان (The Road to Wigan Pier)

نویسنده: جورج اورول (اولین نسخه منتشر شده در سال 1936)

مترجم: همایون حنیفه وند مقدم (بر اساس نسخه منتشر شده در سال 1363)

فرمت فایل: PDF

حجم فایل: 2 مگابایت

تعداد صفحات کتاب: 160 صفحه

موضوع کتاب ژرفنا:

ژرفنا: جاده‌ای به‌سوی اسکلهٔ ویگان (انگلیسی: The Road to Wigan Pier) یک کتاب از جرج اورول است. نیمهٔ نخستِ این اثر بررسیِجامعه‌شناختیِ اُرول از وضعیتِ زندگیِ دشوارِ طبقهٔ کارگر در لانکاشر و یورک‌شر در شمالِ انگلستان پیش از جنگ جهانی دوم و مستندسازیِ آن است. نیمهٔ دوم نیز یک گفتارِ بلند دربارهٔ مسائلِ تربیتیِ طبقهٔ متوسط و رشدِ وجدان سیاسیِ بریتانیا به‌سوی سوسیالیسم است. چند روز پس از درخواستِ ویکتور گولنز از اُرول برای کار بر روی یک پروژهٔ تازه و نوشتنِ کتابی دربارهٔ بیکاری و وضعیتِ اجتماعی در شرایطِ رکودِ اقتصادیِ شمالِ انگلستان، اُرول به سوی منطقه رهسپار شد. وی از ۳۱ ژانویه تا ۳۰ مارسِ ۱۹۳۶ در ویگان، بارنزلی و شفیلد دربارهٔ منابعِ کتاب تحقیق کرد و در آنجا زیست.

قسمتی از متن کتاب ژرفنا:

به دنبال آن معدنچیان ذغال سنگها را پس از خرد کردن به داخل کمربندهای نقاله و سپس واگنها می ریزند. واگنها که گاه تخته سنگ های بزرگی به وزن بیست تن را نیز حمل می کنند، به سوی گذرگاه اصلی رفته و کابل های فولادی که دائما در حال چرخش هستند آنها را به طرف قفس فولادی می رانند. پس از رسیدن به سطح زمین ذغال سنگها به وسیله غربال ویژه ای تفکیک شده و در صورت لزوم شسته می شوند و تا آنجا که ممکن است ناخالصی ها و آلودگی های غیر قابل استفاده در گوشه ای جمع آوری می گردد. به این ترتیب توده های عظیمی از ناخالصی های ذغال سنگ و نیز زباله چون کوهی خاکستری در کنار معدن های مناطق صنعتی پدید آمده اند…

وبسایت ایرانی دیتا این کتاب را به صورت رایگان و با لینک مستقیم تقدیم شما کرده است. امید است مورد پسند و رضایت شما قرار گیرد.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.